Най-големият доставчик на месо в света - JBS SA, е станала обект на кибератака, която е блокирала компютърните мрежи на компанията в Северна Америка и Австралия, което е поредната заплаха за разклатените от пандемията глобални вериги за доставки на храни.

JBS САЩ обяви, че е станала обект на организирана кибетратака на 30 май, която е засегнала част от сървърите, които стоят за ИТ системите й в Северна Америка и Австралия.

От компанията иинформираха, че временно са спрели всички засегнати системи, а индидентът може да забави определени трансакции с клиенти и доставчици, информира Bloomberg.

Атаката е оставила без работа две смени и е спряла дейността в един от най-големите месопреработвателни заводи в Канада. От Australian Financial Review информираха по-рано, че клането на говеда и овце е спряно временно в подразделението на JBS в Австралия. Изданието се позовава на главния изпълнителен директор на JBS Australia Брент Истууд.

Кибератаката е поредното препятствие пред JBS, която възстанови наскоро дейността си, която беше нарушена заради отсъствието на служители вследствие на пандемията от COVID-19.

Месопреработвателната индустрия се опитва да остави зад гърба си един мрачен период по време на пандемията, като компаниите изпитват затруднения с ограничаването на случаите, които принудиха много заводи да затворят временно или да намалят производството си.

Какво да правим при кибератака към смартфона ниНяма нужда да инсталирате приложения от неизвестни източници и да изтегляте безплатни версии – по-добре е да използвате Google Play или App Store

Инцидентът с JBS става близо три седмици, след като рансъмуер атака принуди Colonial Pipeline Co. - оператор на най-големия петролопровод в САЩ, да спре доставките на горива в продължение на няколко дни, което доведе до сериозен недостиг на бензин на някои места.

Инцидентът с JBS е засегнал канадски завод за говеждо месо в Брукс, Албърта, на около 190 километра от Калгари.

Базираната в Сао Пауло JBS притежава заводи в 20 държави. Австралия и Нова Зеландия допринасят с 4% към приходите на компанията, в сравнение с 50% за САЩ и 3% за Канада, според документи на компанията.