С придобиването от Mars Inc. на компанията Wrigley може да се даде тласък на сливането на други две големи компании от сегмента – между Cadbury Schweppes PLC и Hershey Co., пише The Wall Street Journal, цитиран от Интерфакс.

По информация на източник на вестника, засега преговори по тази тема не се водят. Същевременно ръководството на Hershey прегледа вчера дългосрочната си стратегия. Възможно е две компании да подновят преговорите.

И двете страни по сделката (Hershey, Cadbury) могат да спечелят. Така както Hershey работи незначително за продажби извън САЩ, така и Cadbury няма голямо присъствие на американския пазар. Все пак в надпреварата за Cadbury ще може да се включат Kraft Foods Inc. и Nestle SA.

В производството на шоколадовите изделия днес не съществува компания, която да има доминираща роля в световен план. Десет от най-големите компании контролират едва 10% от пазара. С покупката на Wrigley Mars става лидер с 14.4% пазарен дял при 10% за Cadbury и 7.7% за Nestle.

Сделката между Cadbury и Hershey, която бе обсъждана вече преди време, може да обезпечи сливащите се компании с 15.6% пазарен дял в световен мащаб.