Спад с 4.7% на продажбите на нови коли в Европа
Продажбите на нови автомобили в Европа са регистрирали единадесето понижение за последните 12 месеца през март, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители. Водещи спада са били продажбите на Fiat, Ford и Renault.
През изминалия месец регистрациите на нови возила са се понижили с 4.7% до 1.6 млн. броя, според изнесените данни.
Най-голямо понижение са отбелязали продажбите на Fiat, които са намалели с 20% през месеца на годишна база. Следват тези на Ford с 16% и на Renault с 14%.
До голяма степен понижението в продажбите на нови автомобили се предопределя от края на програмите за стимулиране на покупки на нови автомобили в много европейски страни.
Нарастващата дългова криза на Стария континент и бюджетните ограничения, предприети от редица затруднени държаво като Португалия и Гърция, са основна причина за това.
Повишението на лихвите пък е друг фактор, който се очаква да натежи върху продажбите на нови возила.
Най-голямо понижение са регистрирали продажбите на нови автомобили в Испания - там те са се понижили с 29% през март. Следва Италия с 28% спад на продажбите.
Търсенето на нови возила се е повишило с 11% в Германия и с 6.1% във Франция.
Най-големият германски и европейски производител на автомобили Volkswagen се е облагодетелствал от стабилното търсене в Германия. Групата е отбелязала 4% увеличение на продажбите си в Европа през изминалия месец до 346 817 автомобила.
Пазарният дял на компанията от европейските продажби се е повишил до 21.6% в сравнение с 19.8% година по-рано.
Пазарният дял на Fiat продължава да се понижава до 6.7% от 7.9% година по-рано.