Продажбите на коли, специално нови автомобили, в Хърватия е спаднало със 48.5 на сто през първите седем месеца на годината, според официални данни, които потвърждават тенденцията от началото на годината за тежко сътресение на пазара, предизвикано от икономическата криза, съобщи агенция Франс прес.

Общо 29 999 автомобила са били продадени в Хърватия от януари до юли. През същия период на миналата година са били продадени 58 268 автомобила.

Начело на продадените коли остават автомобилите на германската компания Опел, лидер на хърватския пазар през 2008 година, с 3 360 продадени коли/11.2 от продажбите/.

На втора позиция е Фолксваген с 2 879 продадени коли или 9.6 от всички продажби, следван от Рено/2 649 автомобила и 8.8 на сто от всички продадени коли/ и Пежо /2 464 коли и 8.2 на сто от всички продажби/.

През 2008 година в Хърватия са били продадени 88 265 нови автомобила, със 6.8 на сто повече от 2007 година.

Източник: БТА