Китайският пазар на смартфони се сви за първи път от 8 години насам.

През 2017 г. продажбите на смартфони в Китай са намалели с 4% на годишна база, сочат данните на компанията за проучвания Canalys, цитирани от BBC.

Брандове, като Huawei, Oppo и Vivo, запазват доминацията си на китайския пазар. Конкретно Huawei отчита двуцифрен ръст в продажбите си през миналата година.

Между 2010 и 2015 г. глобалният пазар на смартфони бе разпределен главно между Apple и Samsung.

Но през последните 2 години по-малки китайски компании за мобилни устройства, използващи операционната система Android, започнаха да надигат глава, предлагайки продукти на доста по-изгодни цени.

Докато китайските граждани, живеещи в големите градове, като Пекин и Шанхай, виждат новите iPhone и Galaxy продукти като нещо, което трябва да притежават, то хората в селските райони не могат да си позволят подобни цени, поради което прибягват до по-бюджетните решения.

За да предлагат на потребителите нови устройства на по-ниски цени, Oppo и Vivo, и двете собственост на милиардера Дуан Йонг Пинг, предприеха политика за отваряне на физически магазини из централните улици на градовете от провинциалните райони.

Така бързо местните компании започнаха да оформят голяма част от продажбите на най-големия пазар на смартфони в света.

Защо обаче продажбите на смартфони в Китай отчитат спад?

Причината е свързана със спецификите на местните потребители.

Според анализатора от Canalys Мо Джиа, потребителите в Китай, които са преминали от базови мобилни телефони към евтини смартфони, нямат намерение скоро да сменят устройствата си с нови.

Хората си казват „телефонът, който имам сега, е достатъчно добър”, посочва Джиа.

По думите му изменението на пазара през последните няколко години е довело да настоящото му задържане поради факта, че повечето хора вече имат мобилен телефон.