Спад в продажбите на луксозни автомобили в САЩ
Дори и най-заможните купувачи в САЩ вече се замислят преди да платят 76 000 долара за ново BMW 750i седан, показват данни на Autodata Corp, предава Bloomberg.
Продажбите на луксозни автомобили в САЩ са намалели повече, отколкото продажбите в автомобилната индустрия, като цяло, от началото на годината, което показва, че цена от близо 4 долара за галон бензин е пречка за всички потребители.
Покупките на луксозни автомобили са намалели с почти 100 000 броя, или 14% за периода януари-март, в сравнение със спад от 8.4% в продажбите на всички автомобили. Продажбите на автомобили могат да достигнат най-ниското си ниво от 15 години, според Ford Motor Co.
Сериозен спад бележат продажбите на автомобили от моделите S-класа на Mercedes и Acura на Honda, в сравнение с тези на по-евтините като Chevrolet Impala на General Motors.
Паниката около цената на петрола обхваща дори и купувачите на луксозни автомобили, които предпочитат да закупят модел на Ford с всички подобрения, отколкото нов Mercedes, казва Дейвид Хийли, анализатор в Burnham Securities Inc.
Спадът в търсенето на луксозни автомобили може да се отрази на печалбите на автомобилните компании като Daimler AG, Toyota Motor Corp. и Porsche SE, която разчита на САЩ за около 40% от световните си продажби. Луксозните возила, за каквито се смятат автомобилите с цена от над 40 000 долара, съставляват около 10% от продажбите на автомобили в САЩ.
Цената на бензина в САЩ се е увеличила с 31% в периода януари – май до средните 3.98 долара за галон, достигайки дори 4 долара на 7 юни.