Списание Time е на път да се сдобие с нови собственици, включително братята милиардери Кох, предава CNN.

Медийната компания Meredith съобщи в неделя, че е постигнала договореност да купи издателството на 95-годишното списание Time Inc за 2.8 млрд. долара.

Придобиването на бизнеса на легендарното списание предоставя на Meredith контрол върху десетки други големи издания, като People, Sports Illustrated, Fortune и Entertainment Weekly. Компанията вече издава редица топ списания, като Parents, Shape и Better Homes & Gardens.

Двете медийни компании имат почти една и съща пазарна оценка. За финансирането на сделката базираната в Айова Meredith взема сериозен дълг от около 3.6 млрд. долара от няколко кредитори.

Тя също така планира да продаде значителен дял от комбинирания бизнес на стойност 650 млн. долара на компания, притежавана от Чарлз и Дейвид Кох. Братята Кох са големи дарители на Републиканската партия и на консервативни каузи.

Meredith съобщи в комюнике, че братята Кох няма да имат места в Борда на директорите, „нито влияние върху редакторските и мениджърските операции на Meredith“. Компанията допълни, че инвестицията на братя Кох подчертава значителната „неотключена стойност“ на сливането.

Край на една ера

В разцвета си Time Inc. (TIME) беше колос в издателския бизнес, доставяйки седмични списания на милиони хора по цял свят. Заглавията му оказваха голямо влияние върху начина, по който хората възприемаха новините, спорта, забавленията.

Издателството придоби още по-голямо влияние през 1989 г., когато се сля с Warner Communications за създаването на Time Warner (TWX) - компанията-майка на CNN. По онова време това е най-голямата медийна компания в САЩ.

Но времената за списанията в Америка станаха по-трудни в ерата на интернет и Time Inc. изпитваше големи проблеми като независима компания. Тя продължава да губи абонати и пари от реклама.

В предварително подготвено съобщение президентът на Meredith Том Харти заяви, че сделката е „трансформираща“.

„Когато комбинираме силния местен телевизионен бизнес с достоверното, премиум съдържание на различни платформи на Meredith и Time Inc., се получава силна медийна компания, обслужваща в еднаква степен потребители и рекламодатели“, каза Харти.

Time Inc. продължава да участва в националния дебат, когато публикува влиятелните „Човек на годината“ на Time, класацията Fortune 500, броя с бански костюми на Sports Illustrated и „Най-сексапилният жив мъж“ на People.

Например, неотдавна президентът на САЩ Доналд Тръмп съобщи в Twitter, че отхвърля наградата на Time за човек на годината заради процеса на избиране на победителя от списанието.

Time остро критикува изявлението му. А изборът на People на Блейк Шелтън за най-сексапилен жив мъж в света за 2017 г. предизвика вълна от коментари в социалните мрежи.