Спортното спонсорство ще достигне 41 млрд. евро през тази година

724
Спортното спонсорство ще достигне 41 млрд. евро през тази година

© Instagram

Бизнесът по света ще похарчи за спортни спонсорски сделки 35 млрд. паунда (близо 41 мрлд. евро) през 2019 г. Това е ръст от 4% на годишна база, сочи доклад на агенцията Two Circles, цитиран от BBC.

Според доклада, носителите на права, като спортните лиги или отбори, не се възползват достатъчно от потенциала си, тъй като допълнителни спонсорски приходи от 14 млрд. паунда няма да бъдат реализирани през тази година поради изтекли срокове на пакетите с авторски права.

Отборите и лигите също така залагат на традиционни спонсори, като автомобилните производители, авиокомпаниите и финансовите услуги.

Повечето от носителите на права продължават да продават спонсорство по начина, по който са го правили преди 20 години – излагане на брандове чрез телевизионно излъчване, посочва директорът на Two Circles Гарет Балч.

По думите му силата на дигиталния маркетинг все още не е напълно осъзната от спортните организации.

Според него, носителите на права ще започнат да се адаптират, което предполага корекции в начина, по който се реализират спонсорските сделки. 

Той предвижда, че спортните организации ще започнат да залагат на дигиталните канали и данните, вървящи ръка за ръка с тях, за да създават по-примамливи спонскорски пакети, което ще увеличи стойността на техния бизнес.

Two Circles предвиждат, че разходите за спонсорство в спорта ще нараснат средно с по 6% на годишна база в периода 2020-2024 г., за да достигнат 48 млрд. паунда (56 млрд. евро) в края на този период.

Докладът посочва, че маркетинговите рекстрикции за хазарта в рамките на Европа могат да навредят на бизнеса със спонсорски сделки. Конкретно във Великобритания хазартните компании оформят 12% от всички разходи за спонсортство в страната.

Футболните агенти - индустрия за милиардиТе са дилъри, те са бизнесмени – това са хората, които карат футболните трансфери да се случват

Спонсори на спорта във Великобритания по сектори:

  1. Финансови услуги - 19%
  2. Автомобилни производители - 14%
  3. Авиокомпании - 13%
  4. Хазарт - 12%
  5. Алкохол - 9%
  6. Безалкохолни напитки - 7%
  7. Други - 26%

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg