Шведската компания за стрийминг на музика Spotify излезе на печалба за първи път в историята си поради по-висок брутен маржин и забавяне в назначаването на нови служители.

Въпреки това, от компанията предупредиха инвеститорите, че през настоящата 2019 г. може да се очаква отчитането на загуба, предава Reuters.

Най-популярната в света платена услуга за стрийминг на музика, която признава, че поставя приоритет върху растежа за сметка на печалбата, посочи, че продажбите за четвъртото тримесечие на миналата година са в тон с прогнозите, отчитайки растеж на повечето си пазари.

Въпреки изненадващата печалба за тримесечието, акциите на Spotify поевтиняха с 4% по време на ранната търговия.

Компанията, която има брутен маржин на печалбата от 26.7% през четвъртото тримесечие на 2018 г., посочва, че очаква свиване до 22.5-24.5% през първото тримесечие на тази година и до 22-25% за 2019 г., спрямо очакванията на анализаторите за 26% за тази година.

Spotify обявиха, че очакват загуба между 200-360 млн. евро за 2019 г., при ръст на продажбите в порядъка на 21-29%.

Някои анализатори акцентират върху слабия темп на годишен растеж, след като през 2018 г. продажбите постигнаха повишение от 29% спрямо ръст от 39% през 2017 г. и 52% през 2016 г.

Spotify оперира в близо 80 страни, като общият брой потребители на компанията, включително на услугата, подрепена с рекламни послания, достига до 207 млн. през 2018 г. спрямо 191 млн. към края на септември.

Услугата, която бе пусната в Швеция през 2008 г., разполага с 96 млн. платени потребители. За сравнение, конкурентите от Apple Music имат 50 млн. платени потребители, при положение че платформата е пусната на пазара през 2015 г.

Apple и Spotify си мерят Drake-аКакво е общото между Apple, Spotify и рапара Дрейк

Spotify очакват между 117 и 127 млн. платени абонати до края на 2019 г., докато анализаторите прогнозират бройка от порядъка на 121 млн. абоната.

Оперативната печалба на Spotify за четвъртото тримесечие на миналата година възлиза на 94 млн. евро спрямо прогнозите за загуба от 16 млн. евро в анкетата сред анализаторите на Reuters.

През същия период на преходната 2017 г. компанията отчете загуба в размер на 87 млн. евро. През последната четвъртина на 2018 г. продажбите нараснаха с 30%, което съвпада с очакванията на анлизаторите за 31% ръст.