Starbucks ще си партнира с Alibaba за навлизане на китайския пазар на онлайн доставки.

Това ще се случи чрез Ele.me – компания за доставка на храни и напитки, която е собственост на китайския гигант, предава Wall Street Journal, цитиран от CNBC.

Сделката ще бъде обявена официално по-късно през тази седмица, посочва финансовото издание, позовавайки се на неназовани източници.

Ele.me ще заочне да доставя продукти на Starbucks в Китай още тази есен.

„Alibaba и Starbucks винаги са проучвали нови начини за задълбочаване на нашето дългосрочно партньорство в Китай. Няма какво да добавим повече към този момент”, казва говорител на Alibaba пред CNBC.

През миналата седмица Starbucks обяви рекордни приходи и печалба за третото тримесечие на фискалната година.

Напоследък китайския пазар е най-голямата причина за растежа в печалбата на компанията за кафе, въпреки, че някои магазини на Китайска територия отчитат спад в продажбите от 2% през последното тримесечие, спрямо повишения от 4% и 6% през преходните два тримесечни периода.

По време на представянето на финансовите резултати от Starbucks посочиха, че ще тестват нови опции за доставка на продукти в Пекин и Шанхай в рамките на фискланата 2019 година. Целта е да се повишат продажбите на горепосочените магазини.

„Уверявам ви, че новата ни услуга за доставки ще покрива най-високите стандарти, които нашите клиенти в Китай могат да очакват”, казва Белинда Уонг, изпълнителен директор на компанията за Китай.

Тайните на Starbucks, които не искат да знаетеКафе с кокосово мляко? Не бъдете сигурни

В действителност бившият председател на съвета на директорите на Starbucks, Хауърд Шулц, намекна за потенциално партньорство с компанията на Джак Ма по-рано през този месец, което да помогне за повишаване на онлайн продажбите на кафе в Китай.

Starbucks се изправя пред засилваща се конкуренция на китайския пазар, особено от местната компания Luckin Coffee, която успя да набере финансиране в размер на 200 млн. долара от инвеститори.

Стартъпът стартира дейност по-рано през тази година и продава кафе онлайн чрез приложение, доставяйки стоката в срок до 30 минути. Доставките, които се забавят над посочения срок, биват безплатни за потребителите.

Luckin има 660 търговски обекта в 13 китайски градове, докато Starbucks разполага с над 3 300 обекта.