През изминалия месец френският милиардер Бернар Арно - изпълнителен директор на конгломерата за луксозни стоки LVMH, се изкачи в класацията на най-богатите хора в света, изпреварвайки инвеститора Уорън Бъфет и заемайки третата позиция.

Финансовите резултати на LVMH, които бяха публикувани през тази седмица, провокираха поскъпване на акциите на компанията с над 3% за ден, помагайки на състоянието на Арно да се увеличи.

Откакто Forbes публикува новия си списък с най-богатите хора в света на 5 март тази година, богатството на Арно се е увеличило с 11.2 млрд. долара, до настоящите 87.2 млрд. долара.

Арно вече е третият най-богат човек в света, оставяйки зад себе си Бъфет с неговите 82.5 млрд. долара и разбивайки американската доминация на първите три места в подреждането. Пред шефа на LVMH остават единствено Джеф Безос (131 млрд. долара) и Бил Гейтс (96.5 млрд. долара), сочат данните на Forbes.

Това разместване на върха в класацията е провокирано от успеха на LVMH, която постигна ръст в приходите от 16% на годишна база през първото тримесечие на тази година, до сумата от 14.1 млрд. долара.

Растежът е резултат от силното търсене на луксозни стоки по света, въпреки забавянето, наблюдавано на китайския пазар.

“Наблюдаваните тенденции през 2018 г. продължават и през първото тримесечие. На всички географски региони има добър растеж”, посочват от компанията в изявление.

Гигантът в луксозните стоки LVMH ще бори ментетата с блокчейнКомпанията се готви да пусне блокчейн система, която да доказва автентичността на луксозните стоки от високия ценови клас


Продажбите на дрехи и изделия от кожа са в основата на ръста на LVMH, която притежава брандове, като Christian Dior и Louis Vuitton. Тези стоки записват ръст от 15% в продажбите - до 5.576 млрд. долара

При алкохолните напитки, които оформят около 10% от продажбите на конгломерата, конякът Hennessy постига ръст в продажбите от 11%, като това се дължи на силно търсене от САЩ и Китай.

Часовниците и бижутата отчитат най-ниския растеж от 4% на годишна база.

Като най-голямата компаня за луксозни стоки в света, LVMH често играе ролята на индикатор за целия пазар. Добрите резултати помогнаха за поскъпване на акциите и на конкуренти, като Kering и Richemont.