Английската Taylor Nelson Sofres Plc и германската GfK AG са постигнали съгласие за сливане, което ще роди втората най-голяма компания за пазарни проучвания в света след Nielsen Co.

Компанията Taylor Nelson ще издаде по 11.74 нови акции за всяка съществуваща акция на GfK, съобщиха двете дружества днес. Акционерите на базираната в Лондон Taylor Nelson и собствениците на GfK ще притежават по около 50% от акционерния капитал на новата компания, която ще се казва GfK-TNS Plc. Дейвид Лоудън, CEO-то на Taylor Nelson's, ще я оглави.

Сливането може да предизвика оферта за враждебно придобиване на Taylor Nelson от страна на WPP Group Plc, която е втората най-голяма рекламна компания в света. WPP е отправила три подобни оферти за Taylor Nelson досега, като последната я оценява на 976 млн. паунда (1.9 млрд. долара).

Taylor Nelson и GfK обявиха на 29 април, че водят разговори за сливане. Акциите на английската компания са се оскъпили с 20% от 4 май, когато компанията съобщи, че получава оферти от WPP.

Всяка от двете компании ще има по седем представители в 14-членния борд на директорите в новата компания, а GfK-TNS ще бъде базирана в Лондон.

Двете дружества имат общи приходи в размер на 3.9 млрд. долара през миналата година, докато продажбите на Nielsen възлизат на 4.7 млрд. долара за същия период. GfK и Taylor Nelson обявиха, че така ще имат възможност да разширят дейността си в Азия, Латинска Америка и Източна Европа. Taylor Nelson прави проучвания на потребителските навици за различни клиенти, между които Procter & Gamble Co. и Nestle SA.

Сливането ще помогне на двете компании да намалят годишните си разходи най-малко с 97 млн. евро (151 млн. долара) преди облагане с данъци преди края на третата пълна година след сливането. Новата компания ще има еднократни разходи в размер на около 120 млн. евро, за да успее да постигне планираното намаление на разходите. GfK и Taylor Nelson планират да финализират сливането през четвъртото тримесечие.

В средносрочен план новата компания ще увеличи марджина на печалбата си най-малко с 15% от сегашните 11.7%.

GfK обяви на 9 май, че служителите не трябва да се притесняват за работата си вследствие на сливането, отхвърляйки коментари на WPP, че подобна сделка може да доведе до уволнения.

Съкращенията ще бъдат относително малко на брой, заяви Лоудън днес, отказвайки да даде точна бройка. Според него новата компания ще има около 24 000 служители по целия свят.