Тази авиокомпания записва пътниците с камери в самолета

963
Тази авиокомпания записва пътниците с камери в самолета

© Pixabay

Авиокомпанията от Хонконг Cathay Pacific провокира нови притеснения относно поверителността след като се оказа, че следи пътниците си чрез камери на борда на самолета.

Кадрите от камерите се използват  с цел сигурност, посочват от превозвача, предава CNBC.

Компанията посочи в обновените си правила за поверителност, публикувани в края на юли, че ще записва и съхранява записите на пътниците на борда. Освен това взаимодействието на пасажерите със системите за развлечение на борда също ще бъде записвано.

„В крак със стандартна практика и за да защитим нашите клиенти и екипажа, имаме CCTV камери инсталирани в салоните на летището и на борда на самолетите с цел сигурност”, посочват от Cathay Pacific в изявление, цитирано от The Independent.

В изялвението се посочва, че няма камери поставени в тоалетните на самолета, нито в самите системи за развлечение на борда.

Обявлението идва месеци след като стана ясно, че множество авиокомпании имат камери инсталирани в техните системи за развлечение. American Airlines, Singapore Airlines и Emirates посочиха тогава, че нямат планове да активират въпросните камери.

От своя страна Cathay Pacific посочва, че никога не е инсталирала такива устройства в системите за развлечение.

„Нашите системи за развлечение нямат никакви камери, микрофони или сензори, които да наблюдават пътниците, нито са ги имали в миналото“, се казва в изявлението.

Авиокомпанията, която често бива подреждана сред най-добрите в света, има опит с проблемите свръзани с поверителността на личните данни. През октомври 2018 година, превозвачът стана жертва на изтичане на данни, които потенциално засягат над 9 млн. души използвали техните услуги.

Физическите паспорти ще изчезнат по-скоро, отколкото си мислитеПреминаването на международни граници без наличието на физически паспорт може да стане реалност за някои пътници след по-малко от година

В своите правила за поверителност, Cathay Pacific посочва, че ще записва интеракцията на пътниците със системите за развлечение в името на по-добра персонализация на услугата. Не на последно място, превозвачът добавя, че данните от тези записи могат да бъдат споделяни с трети страни за маркетингови цели.

„Ние ще запазим вашите лични данни толкова дълго, колкото е необходимо”, пише в правилата на компанията.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg