Френският автомобилен производител Citroen представи Ami - малка електрическа кола, чиято основна характеристика е ниската цена.

Автомобилът не може да се похвали с бързина, а на външен вид наподобява формата на перална машина, но за сметка на това цената на возилото възлиза на едва 6 хил. евро.

Всъщност Ami трудно може да се класифицира като лека кола. Citroen определя продукта като “неконформистки мобилен обект”. Максималната скорост на „обекта” достига 45 км/час, при електрически двигателя от 6 киловата, равняващ се на 8 конски сили.

Тази характеристика позволява на деца на 14-годишна възраст във Франция или на 16 в редица европейски страни, да управляват законно изделието на Citroen без необходимостта от шофьорска книжка, предава CNN.

Според законодателството в тези страни, Ami се класифицира като „voiture sans permis” или казано с други думи, като кола без необходимост от книжка – категория за малки и бавни превозни средства, които се третират като скутери на четири колела.

Ami напомня за легендарния модел на Citroen 2CV. Подобно на ранния Ford Model T, 2CV, произвеждан в периода между 1940-те и 80-те години на миналия век, е пример за автомобил, чиято основна мисия е да бъде максимално достъпен.

2CV е евтина кола, създадена да се движи по слабо поддържани пътища из провинцията в Европа и да се ремонтира бързо и евтино, когато е необходимо.

Новата електрическа Ami следва същата минималистична философия.

Ami е произведена, така че да се използват минимелен брой отделни части в процеса. Така напрмер, предницата и задницата са създадени от едни и същи части, лявата врата е абсолютно същата като дясната и прочее. Това означава, че пантата на страничната врата на водача е отпред, докато пантата на страничната врата на пътника е отзад.

Мобилно приложение, което водачът може да използва чрез самртфона си, играе ролята на командно табло, чрез което може да се следят неща като изминато разстояние и навигация. Колата разполага със специално място, където водачите да поставят смартфона си за да следят важните показатели. Зад волана има и поставка за чаши.

Тъй като е малка и лека кола, създадена да се ползва предимно за градско шофиране, Ami може да измине около 70 километра с едно зареждане на батерията.

За сметка на това, зареждането става изключително бързо, за едва 3 часа, чрез електропреносната мрежа в дома.

Автомобилът е наличен чрез дилърите на Citroen, като потребителите могат да поръчат колата директно чрез своя смартфон. Citroen има споразумение с френските вериги магазини за електроника Fnac и Darty да показват продукта в някои от обектите си.

Потребителите имат възможността да използват возилото и на лизинг, вместо да го закупуват, на цена от 20 евро на месец. Ami ще е достъпна и чрез Free2Move, компания за споделяне на автомобили, оперирана от PSA, компанията-майка на Citroen, на цена от 0.26 евро на минута или срещу 9.90 евро месечна абонаментна такса.

Има ли кой да финансира проектите за летящи автомобили?По света има около 170 проекта за разработка на електрически летателни апарати

През миналата година, Citroen отпразнува 100-годишнината си на Автомобилното изложение в Женева, където представи концепцията за Ami One, която бе предшественик на настоящия модел малка електрическа кола.

Тогава от компанията посочиха, че стратегията на бранда е да заложи на по-евтини електрически коли, като на по-късен етап да започнат да изграждат и по-луксозни модели. За сравнение, Tesla предприеха обратния модел – представяне първо на луксозни модели, след което и на по-достъпни такива.

Както и другите марки на PSA, Citroen също планира да представи модели в бъдещето, които да са както електрически, така и хибридни. Класическите коли с двигатели с вътрешно горене няма да изпаднат от портфолиото на компанията.

Citroen ще започне да приема поръчки за Ami от 30 март тази година във Франция, а няколко месеца по-късно о в Испания, Италия, Португалия, Белгия и Германия.