Норвежката компания Telenor ще създаде отделен бизнес отдел, който да завоюва дял от бързо нарастващия пазар на мобилните реклами в Азия, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Сигве Бреке, цитиран от Reuters.

Телекоми като Telenor са изправени пред предизвикателства към традиционния им бизнес, тъй като повишеното използване на данни отвори вратата за доставчиците на дигитално съдържание като Netflix и Spotify и компании за изпращане на съобщения като Facebook.

Telenor смята да отговори на това предизвикателство, като завоюва дял от пазара на мобилни реклами, който нараства бързо, особено на бурно развиващите се пазари. Там растежът на продажбите на смартфони дава на много потребители достъп до интернет за първи път.

“Много нови дигитални играчи навлизат и вземат части от стойностната верига. Това е много трудна ситуация за мобилните играчи в момента и сме принудени да вземем решение за това какво искаме да направим, за да продължим напред“, казва Бреке.

Рекламната стратегия на компанията му се основава на технология от американската стартъп компания Tapad, придобита по-рано тази година за 360 млн. долара. Тя трябва да изпраща подходящи реклами, когато отделните потребители преминават от едно устройство към друго.

“Ще опитаме да използваме Tapad като вход към мобилните реклами и като отделен бизнес отдел на азиатските ни пазари“, заяви Бреке и допълни, че Telenor “трябва да може да прави бизнес по различен начин, за да върви напред“.

Telenor има над 211 млн. абонати на мобилни телефони в Азия, Скандинавия и Югоизточна Европа, включително България. Над 90% от тези абонати се намират на шест азиатски пазара, сред които Бангладеш, Пакистан и Тайланд.

Глобалните приходи от мобилни реклами се очаква да достигнат 100 млрд. долара през 2016 г. или около 16.5% от всички разходи на медиите за реклами, сочи прогноза от миналата година на компанията eMarketer.

По-зрелите пазари като САЩ, Китай и Великобритания съставляват две трети от всички разходи за мобилни реклами на 20-те топ пазара, но пазарите на мобилни реклами в останалата част от Азия като Индия и Индонезия удвояват размера си всяка година.

Освен че придоби Tapad, Telenor създаде съвместно дружество с норвежката компания Schibsted за онлайн реклами в Азия и Латинска Америка. Тя също така управлява две компании за финансови и банкови услуги в Сърбия и Пакистан. Дигиталният бизнес на компанията като рекламни и финансови услуги съставляваше само 2% от общите й приходи за 2015 г. от 26.5 млрд. крони (3.22 млрд. долара).

Очаква се Telenor да даде повече подробности за бъдещата си дигитална стратегия на 22 септември в Лондон.