Улучването на подходящия момент не е всичко в този живот, но пък е от полза, пише Business Insider.

Сега, когато цената на акциите на Facebook падна наполовина от IPO-то на социалната мрежа през май, е време да бъдат поздравени умните хора, които са продавали акции, когато всички останали смятаха, че първичното публично предлагане е сигурна печалба.

Ако има един урок на Уолстрийт, който се повтаря безкрайно, това е, че всичко, което изглежда като „безплатен обяд“, почти сигурно не е.

Вижте някои от хората, свързани с Facebook, които са продали част от акциите си след първичното публично предлагане и колко са спечелили:

Марк Закърбърг, главен изпълнителен директор на Facebook – продадени 30.2 млн. акции за 1.14 млрд. долара

Accel Partners, ранен акционер във Facebook – продадени 57.7 млн. акции за 2.1 млрд. долара.

Питър Тийл, много ранен акционер във Facebook – продадени 16.8 млн. акции за 638 млн. долара.

DST Global, руски инвестиционен фонд – продадени 45.7 млн. акции за 1.7 млрд. долара.

Goldman Sachs, акционер във Facebook – продадени 24.3 млн. акции за 923 млн. долара.

Elevation Partners, акционер във Facebook – продадени 4.6 млн. акции за 175 млн. долара.

Greylock Partners, акционер във Facebook – продадени 7.6 млн. акции за 289 млн. долара.

Mail.ru Group, руска интернет компания – продадени 19.6 млн. акции за 745 млн. долара

Марк Пинкус, главен изпълнителен директор на Zynga – продадени 1 млн. акции за 38 млн. долара. Пинкус продаде акции и на Zynga през април, точно преди цената им да се срине.

Meritech Capital – продадени 7 млн. акции за 266 млн. долара.

Microsoft, партньор на Facebook и акционер – продадени 6.6 млн. акции за 250 млн. долара.

Tiger Global, хеджфонд – продадени 19 млн. акции за 722 млн. долара.

Рийд Хофман, акционер в компании от Силициевата долина – продадени 943 000 акции за 36 млн. долара.

Общо хора и компании, свързани с Facebook, са продали 241 млн. акции за 9.8 млрд. долара. Тези акции в момента струват 4.8 млрд. долара.

Всички те все още притежават много акции на Facebook и в момента страдат от спада в цената, но въпреки това са успели да улучат подходящия момент за продажба.