Тези модни агенции не назначават истински хора

1777
Тези модни агенции не назначават истински хора

© Instagram

Първата публикация на Брен в Instagram показва как тя гледа към камерата с очи, в които има нещо далечно. Тъмната ѝ кожа сияе, сочните устни са присвити в почти недоловима усмивка, а къдравата ѝ, подстригана късо коса се стеле зад нея.

Разгледайте профила ѝ в Instagram и ще видите, че тя дефилира в черни бикини. Момичето има и портрет в черно бяло, като всичко изглежда невероятно професионално и изпипано – досущ като истински модел.

Ако хвърлите бегъл поглед на профила на Брен, може да си помислите, че това е поредният модел, който промотира себе си в социалните мрежи.

Но при по-внимателен поглед, особено в очите, веднага ще доловите нейната тайна – Брен е компютърно генериран модел, създаден от модния фотограф Камерън-Джеймс Уилсън, пише CNN. 

Уилсън създаде сензация по-рано през тази година с Шуду – първия дигитален супермодел в света. Тя изглежда толкова реалистично, че брандове, като компанията за тениски Soulsky, поиска Шуду да промотира нейните продукти, преди още да стане ясно, че моделът не е истиснки, а компютърна графика.

Това обаче изглежда изобщо не притеснява хората, тъй като изкуственото изображение има над 130 хил. последователи в Instagram.


 

 


Брен и Шуду са едни от многото компютърно генерирани модели, които набират популярност в социалните мрежи и вече дори се конкурират с истинските си колеги.

Лил Микаела, създадена от стартъпа от Лос Анджелис Brud, има над 1 млн. последователи в Instagram – колкото имат и истинските модели Девон Уиндсор и Бел Лусия.
 
Така на фона на шантавата популярност, която придобиват компютърните графики, фотографът Уилсън решава да основе агенция, която да представлява творенията му. Нарича я The Diigitals.

Топ Instagram инфлуенсър: Намерете си истинска работа!Една от най-големите звезди в интернет има съвет за всички

Уилсън следва примера на британската агенция Irmaz Models. Компанията, стартирала през април тази година, създава по поръчка компютърно генерирани модели.

„Брандовете могат да конкретизират какъв външен вид очакват, раса, пол, прическа”, казва Филип Джей, бивш фотограф на Playboy, който ръководи компанията в партньорство с Ирма Цукер.  

 Агентите, които „представляват” тези модели, посочват, че работата им създава нови възможности за брандиране и реклама, давайки на клиентите по-добър контрол над изображенията.
 
А те, от своя страна, никога не трябва да се притесняват, че моделът няма да дойде на работа, ще бъде зает, ще изисква специално отношение, като освен това, той никога няма да остарее.  
 
Камерън-Джеймс Уилсън вижда как модните къщи, които използват 3D моделиране, за да създават дизайн на дрехи, имат конкретен интерес към творения, като Брен. „Най-добрият начин да демонстрират това е чрез 3D модел”, казва той.

Ще изместят ли обаче в бъдеще изкуствените творения истинските модели от пазара?

Според Филип Джей, това не е съвсем невъзможно, но според него няма да е нищо ново. „Винаги има нов модел на хоризонта”, казва той.

От своя страна, Уилсън мисли доста по-практично, тъй като смята да работи само с компании, които залагат на новите технологии, тъй като при тях компютърно генерираните модели пасват идеално. Според него, VR технологията е една от възможностите за навлизане на подобни нововъведения.
 
И двамата планират да създадат разнообразна колекция от модели. „Светът на моделите, като цяло, е доминиран, за съжаление, от бели жени, но ние можем да променим това поне мъничко”, казва Джей.

Шуду и Брен са с тъмен цвят на кожата, а Брен е по-едричък модел. Уилсън дори има в каталога си същество, приличащо на извънземно, на име Galaxia. Irmaz също предлага извънземно.

„Става дума за хора във всякаква форма, размер и етническа принадлежност”, казва Уилсън.

Една снимка срещу 500 000 долара? Няма проблем!Колко получават звездите за пост в Instagram

Рене Енгел, професор от Northwestern University и психолог, отбелязва, че истинските жени във всякакви форми, размери и етническа принадлежност вече съществуват.

Тя е притеснена за самочувствието и самооценката на истинските жени, които могат да бъдат подтиснати от жаждата на компаниите да създадат перфектния модел.  

„Няма свят, в който това е добро нещо за здравето на жената. Да знам, че жените ще се сравняват с жени, които.... буквално изглеждат нечовешки, ми идва като някакава шега, която не е особено забавна”, казва професорът.
 
Но Бил Уакърман, изпълнителен директор на Wilhelmina Models, счита догиталните модели за най-добрата новост на пазара. По думите му, потребителите искат да почувстват истинска връзка с модела – нещо, което става чрез погледа и очите.

Ако се вгледате в очите на Брен, ще разберете защо Уакърман не се притеснява. „Това са маркетингови трикове, които привличат внимание и интерес. Това е капризен бизнес, който се превръща в нещо друго с доста бързи темпове”, казва той.
 
Така че дори Брен скоро може да се окаже изместена от новия модел, изгряващ на небосклона.
 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg