18-годишната ученичка Даян Кенг основа третата си компания. My Weboo.com помага на младежи да управляват профилите си в социалните мрежи и другите си онлайн дейности на едно място.

Гимназистката наскоро представи новата си компания на изложението Web 2.0 в Сан Франциско (на снимката).

Всяка сутрин Даян отива на училище, където учи в паралелка със засилено изучаване на икономика и бизнес управление. Следобед ходи на тренировка по бадминтон.

"Възрастта ми не ми пречи да ръководя бизнеса си," казва г-ца Ченг, която работи в партньорство с брат си, 25-годишният Стивън.

Тя има късмет, че е подпомогната и от баща и - бизнесмен, който прекарва времето си между Пекин и САЩ. Той й дал 100 000 долара стартов капитал.

Даян Кенг е основала първата си компания на 15-годишна възраст. Тя се занимавала с отпечатване на надписи и картинки върху тениски. По-късно тя зарязала този бизнес, защото не й носел достатъчно пари.

Ченг не е единственият млад предприемач в Силиконовата долина. В нейното училище учат общо 10 младежи, които имат собствени интернет компании.

Wall Street Journal припомня най-известните тийнейджъри-предприемачи:

Гурбак Чахал стартира своята компания за онлайн реклама Click Agents в Сан Хосе, когато бе на 16 години. По-късно той основа и Blue Lithium, която продаде за 300 млн. долара, когато бе на 25 години. „В първите две години след основаването на Click Agents до продаването й, аз само работех," казва Чахал. „Дори спях в офиса."

Кристофър Тейт, който преди пет години завърши гимназия и който на 16-годишна възраст шофира с колата на родителите си от Сан Диего до Купертино, за да основе сайта за споделяне на снимки Zoomr, казва че Силиконовата долина е невероятно място. „Колкото и малка идея да имаш, има хора, които ще я вземат на сериозно и ще работят по нея," казва той. Днес Тейт е на 22 години, живее в Токио и управлява няколко интернет компании.

PlaySpan Inc е основана през 2006 от шестокласника Аржун Мехта и баща му. Малкият искал по-добра платформа, за да си продава играчките, спечелени в онлайн игри. Той описал как, според него, трябва да става това на баща си, който днес управлява успешния сайт, измислен от сина му. Аржун сега е в осми клас. Той не получава заплата, но продължава да се води съосновател.

Много бизнеси, обаче, се провалят казват от YouNoodle, които правят статистика на успеваемостта на новите онлайн компании. „Колкото по-млади са основателите, толкова по-големи очаквания имат те за реализация на своите идеи и съответно, са по-склонни да бъдат нереалистични."

„Ако ще се провалят, по-добре да се провалят, докато са млади," казва учителят на г-ца Кенг. Той винаги напомня на учениците си, че 90-95% от новите продукти се провалят, така че трябва да се съсредоточат над проучвания над потребителите, преди да пристъпят към действие.