Едина от най-големите звезди в интернет има съвет за всички, които се надяват да станат богати от социалните мрежи – намерете си истинска работа!
Instagram инфлуенсърът (от англ. ез. - influence – въздействие, влияние) Джош Осторовски, известен с псевдонима си The Fat Jewish, посочва, че правенето на пари от социалните мрежи е нещо, което вече не е толкова лесно.

По думите му ерата, която изкара много пари на най-различни инфлуенсъри в интернет е към своя край. Бъдещето е да се правят истински неща за истински хора, казва той.

„Всеки иска да бъде инфлуенсър сега. Никой не иска да си намери работа“, казва Осторовски пред CNN. Според него в настоящето всички си мислят, че могат да изкарат пари чрез показването на стоки в личните си профили в социалните мрежи. „Мисля, че хората имат нужда да научат как действително се изгражда нещо от нулата. Това ще ви отведе по-далеч от интернет“, казва The Fat Jewish.

Тези думи обясняват и защо Осторовски е съосновател на компанията Swish заедно със своите приятели Дейвид Коен, Танер Коен и Александеър Ферзан. Фирмата съществува от 2015 година, като се занимава с продажба на вина със странни имена, като White Girl Rose (Бяло момче Розе) или Family Time Is Hard (Времето прекарано със семейството е трудно).

Компанията наскоро пусна вино в кенче на име Babe.

По думите му концепцията на винената му фирма е „да се забавлява“. Той организира винени партита, където могат да се видят гледки като басейн, пълен с розе и прочее.

Звеното за рискови инвестиции ZX Venture придоби миноритарен дял от Swish през март тази година, което доказва думите на Осторовски, че за да се правят пари, човек трябва да се занимава с нещо истинско, а не само да размхва „чара си“ в социалните мрежи.

„Хората започват да прегарят от социалните мрежи“, казва Осторовкси. „Колко пъти да гледам твоето бебе? Колко пъти да гледам розовия залез над Л.А. или твоята 5к резолюция? Поради това искаме да даваме истински неща на хората и това е част от причините, поради които създадохме вината“, казва той.

The Fat Jewish направи името си в Instagram чрез публикуване на провокативни meme-та и до преди няколко години бе обвиняван, че краде шегите на други комедианти. След като гневът към него достигна критични нива, той се извини и започна да посочва източниците си, когато е необходимо.

Понастоящем той има 10 млн. последователи в Instagram и е особено горд от това, че Брук Шийлдс и Стенли Тучи са сред феновете му. За сравнение, Arielle Charnas, която е една от най-известните лайфстайл инфлуернсъри в Instagram има около 1.1 млн. последователи.

„В крайна сметка инфлуенсърите ще станат прекалено много, пазарът ще бъде твърде наситен и стойността на публикациите на инфлуенсърите ше продължи да пада. Това си е съвсем стандартно определение на стойноста. Колкото повече хора се присъединяват, толкова повече опции има за брандовете – респективно толкова по-малко печели всеки инфлуенсър.“.

Навярно си мислите, че единствената причина Осторовски да продава вино е поради голямата аудитория, с която разполага. Няма да попаднете обаче на никаква връзка между The Fat Jewish и брандинга на Swish.

9GAG: От страничен проект до интернет феноменПонякога големите проекти стартират на шега

„Това беше най-голямото решение, което компанията взе.“, казва той. По думите му той и партньорите му са искали или нещо, което да се хареса на последователите му, или нещо, което човек да види на рафта в магазина и да си каже „Това съм аз. Това кореспондиора с мен“.

Swish не разкрива приходите си, но Островоски посочва, че над 20 хил. търговци на дребно продават продукта на компанията, като виното върви много добре в Калифорния, Ню Йорк и Ню Джърси.

Относно забавните имена на продуктите, Осторовски смята, че хуморът, влетен в тях, е важна част от популярността им.

The Fat Jewish не греши когато говори, че инфлуенсърите в интернет стават прекалено много, но все още е рано да отпишем тази сфера, казва Камиу Лий, изпълнителен директор на маркетинговата агенция за инфлуенсъри Activate.

Голяма част от брандовете продължават да търсят хора с много последователи в социалните мрежи, но предствата им за идеалния инфлуенсър се променя.

„Вниманието на брандовете вече се насочва към микро инфлуенсърите. Това са хората, които имат между 50 хил. и 250 хил. последователи. По този начин брандовете могат по-ефективно да таргетират рекламното си внушение сред дадена нишова група.

Всичко горепосочено далеч не означава, че Джош Осторовски ще изтрие профила си в Instagram. “Не мисля, че някога ще го изоставя“, казва той.