Популярна платформа за стрийминг на видео става публична компания, осъщестявайки най-големият борсов дебют на китайско дружество в САЩ през тази година.

Акциите на DouYu, платформа за стрийминг на игри, подкрепена от китайския гигант Tencent, започнаха да се търгуват на Nasdaq през тази седмица, предава CNN.

Книжата на компанията поевтиняха леко с 1% по време на ранната търговия до цена от около 11.40 долара за лот. Книжата се продаваха в рамките на IPO-то на цена от 11.50 долара за брой.

Очакванията на компанията от IPO-то са били за набиране на около 775 млн. долара. Това означава, че DouYu реализира най-голямото публично предлагане на акции на китайска компания в САЩ през настоящата 2019 година, сочат данните на Dealogic и Refinitiv.

Досега първенец в това отношение беше Luckin Coffee, китайският конкурент на Starbucks, който набра около 645 млн. долара от IPO в САЩ по-рано през тази година, по данни на Refinitiv.

DouYu, което в превод от мандарин означава „бойна риба”, често бива сравнявана с услугата Twitch на Amazon. Платформата хоства стрийминг на живо на игри на персонални компютри и мобилни устройства, като позволява на потребителите да чатят в реално време.

Компанията набра популярност след като стана спонсор на няколко отбора по електронни спортове и организира собствени турнири.

Миналата година DouYu организира „видео стрийминг фестивал” в китайския град Ухан, където е базирана компанията. Мероприятието привлече над 150 хил. участници и близо 12 млн. онлайн зрители още в първия си ден.

DouYu е основана през 2013 година и бързо става един от най-скъпите китайски стартъпи, преминавайки границата от 1 млрд. долара през 2017 година, по данни на CB Insights.

Компанията се радва на над 153 млн. активни потребители месечно, главно заради клиповете на геймъри, които играят популярни в електронните спортове игри, като League of Legends, King of Glory и PlayerUnknown's Battlegrounds (която е на Tencent).

Всичко това се превръща в търговски успех. През фискалната 2018 година DouYu отчита приходи в размер на 532 млн. долара. Чрез IPO-то в САЩ компанията се надява да завладее нови пазари, респективно да увеличи приходите си драстично. Понастоящем основният източник на приходи за компанията за рекламите в платформата.

Очаква се компанията да реализира IPO-то по-рано през тази година, но реши да го отложи през май, поради притеснения от големите разпродажби на пазара.

Дебютът на DouYo на щатските пазари идва седмица, след като Anheuser-Busch InBev отмени планираното листване на своя азиатски бизнес на борсата в Хонконг. Очакваше се това да бъде най-голямото IPO за годината, изпреварвайки това на Uber.