Проникването на чуждестранния бизнес на огромния китайски пазар става изключително трудно поради политиката на протекционизъм, която изповядва комунистическата страна.

Платежният гигант PayPal обаче намери начин да стъпи там, където много други не могат и да припарят.

Компанията получи лиценз за оператор на дигитални разплащания в Китай, след като придоби мажоритарен дял в китайска платежна компания.

Китайската централна банка даде зелена светлина за придобиването на 70% дял в GoPay, обявиха двете компании в началото на тази седмица, предава CNN.

Така PayPal се превърна в първата чуждестранна комрания, получила лиценз за дигитални разплащания в Китай.

Условията по сделката, която трябва да приключи до края на 2019 г., не бяха разкрити.

GoPay е малка китайска компания за разплащания, която функционира по модела на PayPal – позволява на търговци да приемат картови плащания директно чрез уебсайта си.

Американските платежни и картови компании се опитват да проникнат на китайския пазар от години. Увеличаващата се средна класа във втората най-голяма икономика в света крие огромен потенциал за печалби.

През последните години китайското правителство открехна вратата за чужди компании, откривайки процедура за кандидатстване за лиценз за оператор на разплащания, но процесът по одобрение се движи твърде, твърде бавно.

Чрез придобиването на мажоритарен дял в GoPay, PayPal придоби и достъп до лиценза на китайската фирма за предоставяне на платежни услуги.

„Гледаме напред към партньорство с китайските финансови институции и технологични платформи, за да осигурим по-пълен набор от платежни решения за бизнеса и потребителите, както в Китай, така и по света”, казва изпълнителният директор на PayPal Дан Шулман в изявление, публикувано в LinkedIn.

Сделката позволява на PayPal да предложи дигитални разплащания в Китай, но това няма да стане лесно. Китайските доминанти в разплащанията AliPay, част от Alibaba и WeChat Pay на Tencent, предлагат услуги, позволяващи разплащания чрез мобилен телефон, което е доста по-лесно решение за търговците от това да изграждат инфратруктура за приемане на плащания чрез банкови карти.

Към края на миналата година над 8 млн. физически търговски обекта приемат плащания чрез AliPay.

Как Африка се превърна в лидер в мобилните разплащания?Липсата на инфраструктура в някои части на Африка прави трудно установяването на услуги, с които хората в Европа и САЩ са свикнали отдавна

Изискванията за получаване на лиценз правят трудно навлизането на чужди компании, което поставят местните играчи в привилегирована позиция.

Една-единствена американска компания беше допусната досега на този пазар. През миналата година American Express получи предварително одобрение от централната банка на Китай за стартиране на услуга по клиринг и сетълмент чрез съвместно предприятие с китайския си партньор LianLian.

На всеки друг пазар по света American Express обработва трансакции самостоятелно.

Но в Китай компанията трябва да разчита на държавния платежен гигант China Union Pay, за да го прави. Предварителното одобрение означава, че компанията ще може да изгради собствена мрежа за обработване на плащания с AmEx брандирани карти.

Mastercard и Visa също се опитват да предложат тези услуги в Китай.