Собственичката на кафене Мари Сутеджа навярно прекарва толкова време в Instagram, колкото двете й обсебени от социалните мрежи 20-годишни деца.

За Сутеджа Instagram – платформата, притежавана от Facebook, е нещо много важно от бизнес гледна точка.

Бившата преподавателка от Австралия се мести в Бали, Индонезия, където отваря кафенето Crate Cafe. Заведението е познато сред туристи и местни като „рай за инстаграмърите”, предава CNBC.

Собственичката е проектирала дизайна на кафенето така, че да привлича потребители на социалните мрежи. Заведението е обзаведено в минималистичен стил, наподобяващо скалодово помещение, в което влиза максимално количество естествена светлина.

Навсякъде са изложени уникални ръчно направени произведения на изкуството, а чиниите и чашите са подбрани така, че да пасват перфектно в снимките на потребителите.

„Всеки може да направи бекон с яйца. Но как да ги направиш така, че при поглеждането на всяка снимка да знаеш, че това са бекон и яйца от Crate?”, казва собственичката.

Тя е насочила бизнеса си към потребителите, които са открили заведението ѝ в Instagram.

Мари Сутеджа, собственик на Crate Cafe

Кафенето има над 47 хил. последователи в социалната мрежа, където могат да се намерят снимки на хора, позиращи пред поръчката си, преди да започнат да се хранят.

„Виждате нещо в Instagram, което можете да изпратите на някого или да тагнете приятел”, казва Сутеджа, добавяйки, че номерът с тагването помага за рекламирането на заведението.

Основното меню на Crate предлага предимно закуски, но в него могат да се намерят и обедни ястия. През повечето сутрини дълга опашка от хора се нарежда в заведението за закуска. Това е рядка гледка в зоната, където е позиционирано заведението в Бали.

Сутеджа не използва други социални платформи, като Facebook или Twitter, за да промотира бизнеса си.

„Чрез Instagram хората разговарят. Ако го правите през Instagram, имейли и вашия убсайт, в действителност не се нуждаете от нещо повече”, казва тя.

Стартиран през 2010 г., сега Instagram се радва на 1 млрд. месечни потребители и 500 млн. истории, активирани на ден, посочват от компанията.

Социалната платформа наскоро представи нова екстра Checkout, която позволява на потребителите да купуват онлайн продукти, без да напускат приложението. Услугата се тества в САЩ с брандове, като Adidas, H&M и Warby Parker.

Най-харесваната снимка в Instagram е на... яйцеНикога нямаше да познаете какво е изобразено на най-харесваната снимка в социалната мрежа Instagram, ако не го бяхте прочели в заглавието, нали?

Сутеджа постоянно се старае да подобрява изживяването, свръзано с посещение на кафенето ѝ.

Понякога тя кани DJ през уикендите или предлага нови попълнения към своето „Instagram меню”.

Въпреки успеха, който ѝ носи Instagram, когато говорим за бизнес, дамата вярва, че на лична основа социалната мрежа е загуба на време.

„Нямам време да влизам в личния си профил в Instagram и нямам време да кажа: „хей, току що си поръчах кафе.” Но като собственик на бизнес, мисля, че (Instagram) e задължителен”, добавя тя.