Най-големият японски производител на автомобили - Toyota Motor Corp. е изместил Ford Motor Co. като вторият най-голям по продажби на автомобили в САЩ през изминалата 2007 година. Така Ford за пръв път отстъпва втората си позиция в 75-годишната си история.

От Toyota са продали 2.62 млн. автомобила и камиона в САЩ през изминалата година, което е едва с 48 226 повече, в сравнение с продадените от Ford.

За годината продажбите на японската компания на най-големия световен пазар на автомобили са се повишили с 3%, докато тези на щатския й конкурент са намалели с 12%, до ниво от 2.572 млн. броя.

General Motors Corp. твърдо запазва лидерската си позиция по продажби в САЩ с такива в размер на 3.82 млн. броя през изминалата година, или понижение с 6% на годишна база.

Като цяло изминалата година се очаква да е била най-лошата за автомобилните производители от 1998-а насам, до голяма степен в резултат на рекордната цена на бензина, както и кризата на имотния пазар във водещата световна икономика.

Последният месец на годината - декември, също е бил изключително тежък за автомобилопроизводителите, въпреки празничните промоции. Продажбите в САЩ на Toyota за месеца са се понижили с 2%, докато тези на GM са намалели с 4%, а на Ford с 9%.

Като цяло продажбите на Ford са се понижили с 24% за цялата изминала година, до голяма степен и в резултат на слабото търсене на моделите на компанията като Mustang и обновения Taurus.

Негативните резултати допринесоха за спада в цената на акциите на Ford с 15 цента по време на търговията им вчера на щатските пазари до ниво от 6.45 долара, като моментно през сесията те достигнаха едногодишен минимум при ниво от 6.41 долара за брой.

Акциите на Toyota поскъпнаха с 44 цента, до ниво от 106.90 долара по време на търговията им на щатските пазари.