Toyota Motor Corp., вторият по големина автопроизводител в света, и Mitsubishi Motors Corp. използват карбонови влакна и алуминий в експериментални возила, като разработват коли с малко тегло и нисък разход на гориво.

Новият концептуален хибрид 1/X, който тежи 67% по-малко от Toyota Prius, ще бъде показан през седмицата на авто-шоу в Токио. Mitsubishi Motors Corp. планира да представи i-MiEV Sport, електрическа концептуална кола с алуминиева трансмисия и рамка, която тежи 120 кг. по-малко, ако е направена от стомана.

Суровият петрол е поскъпнал с 42%, до близо 86 долара тази година. Докато продажбите на пикапи и SUV-та падат, леките икономични автомобили на Toyota й помогнаха да спечели клиенти в САЩ за сметка на Ford Motor Co. и General Motors Corp., най-големият световен производител.

Японските производители доминират пазара на хибриди, като Toyota, Honda и Nissan правят 8 от 10-те автомобила с най-нисък разход на гориво в САЩ.

GM продаде 7.06 млн. автомобила до септември, подпомогнат от Chevrolet и Opel Corsa, или с 10 хил. повече от Toyota. Японският производител спечели 4.3 млрд. долара за тримесечието, приключващо на 30 юни, или 4.5 пъти повече от GM.

Основният недостатък на новите технологии е, че материалите са значително скъпи. 1/X ще може да достигне разход от 2.57 литра на 100 км.

Автопроизводителите също се обръщат към алуминия. Mazda ще представи нов роторен двигател с алуминиеви елементи.