Най-големият японски автомобилен производител – Toyota занижи прогнозата си за продажба на автомобили за следващата година, визирайки влошаващата се външна среда.
От компанията планират продажби в размер на 9.7 млн. автомобила, в сравнение с направените по-рано прогнози за такива в размер на 10.4 млн.

За тази година от компанията вече намалиха прогнозираните си продажби до 9.5 млн. автомобила, в сравнение с 9.85 млн. година по-рано.

Като част от политиката си на преструктуриране на бизнеса си тя ще започне производството на популярния хибрид Prius в завода си в Мисисипи, за да посрещне нарастващото търсене в САЩ на този модел.

Поскъпването на бензина в световен мащаб, както и забавянето на ръста на световната икономика преориентират търсенето на автомобили към по-икономични такива.

Към момента компанията произвежда моделът Prius единствено в Япония и Китай, като търсенето им в САЩ се повишава със значителни темпове.

До голяма степен забавянето на продажбите на компанията се предопределя от забавящото се такова на най-големия световен пазар – щатския.