Японската Toyota Motor за пръв път ще стане най-големият продавач на леки коли на американския пазар през 2009 г. след банкрута на General Motors и Chrysler, пише "Уолстрийт Джърнъл", цитиран от РИА "Новости".

"Японският производител на автомобили няма да е единствената компания, която ще спечели от несполуките на двете американски фирми, но тя ще бъде победител номер едно", смята изданието.

Въпреки новите преференции на американския пазар, пътят на Toyota Motor няма да бъде постлан с рози - обемът на продажби на леки коли в САЩ се е свил с 39% от началото на годината.

Два от трите автомобилни гиганта в САЩ - General Motors и Chrysler - обявиха през май банкрут и възнамеряват да преструктурират чрез процедура за защита от кредитори.

Chrysler Group вече откри първия си завод в Детройт, след като премина през процедурата за технически банкрут и преструктуриране и закри заводите на 4 май.

Източник: БГНЕС