Toyota Motor Corp. планира да започне да продава нова марка хибридни автомобили през 2009 г., следвайки успеха на Prius последното десетилетие.

Водещият производител в япония възнамерява да продава около 100 хил. от новите автомобили годишно по света.

Хибридните автомобили превключват между бензинов двигател и електрически мотор, като съответно имат по-нисък разход на гориво и намаляват вредните емисии.

Превозното средство ще е втория единствено хибриден модел на Toyota, след Prius. От компанията предлагат и други модели като хибридни, освен бензинови, включително Camry, както и версии на Lexus.

Toyota планира да увеличи продажбите на този вид автомобили до 1 млн. броя през 2010 година.

По-рано през годината от компанията обявиха, че са продали над 1 млн. хибрида по света от старта на Prius през 1997 г. Prius отговаря за близо ¾ от продажбите.