Продажбата на най-големия японски производител на автомобили - Toyota Motor Corp., са се повишили с 2.7% през първото тримесечие, благодарение на ръста на продажбите си в Китай и останалите развиващи се пазари.

За трите месеца на годината от компанията са продали 2.41 млн. автомобила, в сравнение с 2.35 млн. броя година по-рано. В Китай продажбите на модели с марката Toyota и Lexus са се повишили с 49%, докато в Близкия Изток с 34%.

Повишението в продажбите обаче, е било най-ниско за компанията на годишна база от пет тримесечия, в резултат на слабостта на щатския пазар, който е и най-голям за компанията.

Експанзията на нови пазари обаче се очаква да намали зависимостта на японската компания от щатския пазар, коментираха от мениджмънта й.

За сравнение, през първите три месеца на годината продажбите на най-голямата щатска компания, производител на автомобили, са се понижили с 11%, като специалисти прогнозират понижение на продажбите на щатския пазар през тази година до най-ниското им от 13 години насам ниво.

През декември миналата година от Toyota прогнозираха продажби в размер на 9.85 млн. автомобила, което може и да изведе компанията до лидерска позиция в света.

След резултатите акциите на компанията отбелязаха понижение от 1.7% по време на търговията им на токийската борса, като от началото на годината са загубили 13.4% от стойността си, на фона на понижението при основния им конкурент - GM - в размер на 19%.

Компанията е най-бързо развиващият се световен производител на китайския пазар, с повишение в продажбите си от 40% за изминалата година. Тястартира и първия си завод в Русия през декември миналата година.