Всеки, който се издържа чрез игра на видеоигри, навярно може да каже, че миналата година е била добра. Какво остава за един от най-известните професионални геймъри в света?

27-годишният Тейлър Блевинс, по-познат с псевдонима си Ninja, споделя пред CNN, че отминалата година е била най-добрата в целия му живот.

Ако Блевинс говори за доходи, то трудно някой може да му противоречи, тъй като - по негови думи - 2018 г. е увеличила банковата му сметка с фантастичните 10 млн. долара.

Ninja бързо се превърна в един от най-известните геймъри по света, като спокойно можем да кажем, че е лице на хитoвата игра Fotnite и може би най-популярният стриймър в платформата Twitch, която е собственост на Amazon, респективно на най-богатия човек в света - Джеф Безос.

Успехът на Блевинс е правопропорционален на този на Epic Games - създателите на Fortnite, които отчитат печалба за миналата година в размер на впечатляващите 3 млрд. долара.

Ninja изгря, след като постави зрителски рекорд чрез своя стрийм на живо, в който игра редом до популярния рапър Drake през март миналата година. От тогава насам младежът се превърна в суперзвезда и лице на Fortnite. Геймърът се подвизава както в Twitch, така и в YouTube, като двете платформи осигуряват около 70% от приходите му, посочва самият той.

В YouTube Белвинс има над 20 млн. последователи, докато в Twitch над 12 млн. потребители го следват, а близо 40 хил. потребители плащат, за да го гледат как играе на живо.

Така докато Ninja печели от реклами, които се визуализират върху клиповете му в YouTube, то в Twitch печалбата идва от платени месечни абонаменти, които вървят срещу 4.99 долара, 9.99 долара или 25 долара на месец, в засисимост от избраната услуга.

Най-печелившите YouTube звезди на 2018 г.Партньорства, модна линия, милиони фенове - все неща, на които се радват известните спортисти, музиканти или актьори


Ninja описва Twitch като огромен „калъф за цигулка“ на уличен музикант, в който хората хвърлят толкова пари, колкото смятат, че си заслужава.

Останалата част от приходите на Ninja идват от спонсорски сделки с гиганти, като Samsung, Uber Eats и Red Bull. Тези спонсорства, както и появата му на корицата на списанието на ESPN, повдигат въпроси относно развиващата се индустрия за електронен спорт.

Геймърите атлети ли са?

Блевинс сравнява себе си със собственик на малко кафене. „Те ще намерят друго кафене, ако не си там... трябва да бъдете там през цялото време“, казва той.

Ninja работи в своето „кафене“ по 12 часа на ден, като само през тази година е изкарал близо 4 хил. часа в игра на Fortnite, което се равнява на 140 дни. Всеки път, когато Блевинс не е на линия, неговата съпруга и мениджър Джес изчислява колко абоната губят и колко пари са пропуснали да спечелят.

За последно двойката е почивала преди 8 години, на своя меден месец. Дори това пътуване в миналото, още преди Ninja да стане световно известен, е било свързано с професионалния гейминг.

Fortnite има 200 млн. регистрирани играчи по света, което е 60% ръст спрямо юни миналата година. Според Ninja, пикът все още не е достигнат. Без да мисли колко дълго ще продължи славата му, Блевинс се наслаждава на това, че е в светлината на прожекторите.

Ninja е чест гост на някои от най-популярните вечерни шоута в САЩ. В търсене на други източници на приходи, младежът поглежда и към музикалния и моден бизнес.

Той има издаден рап албум на име Ninjawerks.

Този 26-годишен геймър печели половин милион долара на месец26-годишният професионален геймър Тейлър „Нинджа” Блевинс се радва на завиден успех


Въпреки огромната слава, популярността на Ninja започва леко да избледнява в последно време, поне ако слушаме критиците в интернет. Комерсиалният му образ, проектиран така, че да се харесва на по-младите любители на видеоигрите, не кореспондира много с бизнес сделките му, а честите прояви на невъздържаност по време на стриймовете започват да му печелят доста черни точки.

Така или иначе, популярността на Ninja върви ръка за ръка с успеха на Fortnite.

Едно евентуално отдръпване на аудиторията от тази игра в бъдеще може доведе до спад на интереса към Блевинс, което явно не е тайна за самия него, ако съдим по опитите му за диверсификация на „кафенето“ му.