Дейв Аспри планира да живее до 180 години и дори не се шегува за това.

"Въобще не мисля, че това е научна фантастика," казва 45-годишният Аспри пред BBC. "Някой трябва да го направи и аз имам желание да умра, докато се опитвам."

Много хора определят Аспри като "ексцентричен", но той нарича себе си "първият професионален биохакер в света".

Биохакер е някой, който използва науката и технологиите, за да се опитва да подобри здравословното си състояние, като "хаква" биологията си, често правейки неща, които останалите хора биха определили като малко налудничави.

Режимът на Аспри определено не разочарова. По пътя си към търсенето на безсмъртието той се подлага на процедура за премахване на част от костния му мозък на всеки шест месеца, с цел извличане на стволови клетки, които след това се инжектират по цялото му тяло.

Той също така прекарва известно време в криогенна камера, която използва течен азот, за да охлажда тялото, "къпе" се в инфрачервена светлина и свързва електроди към главата си.

Аспри твърди, че вече е похарчил над 1 млн. долара за подобряването на начина, по който функционират тялото и мозъка му. Той може да си позволи тези разходи благодарение на популярността на неговия най-известен биохак – марката кафе Bulletproof (брониран от англ. език).

Кафето Bulletproof се предлага по необичайна рецепта, която изисква да закупите три отделни продукта. Това е черно кафе, в което се добавят млечно масло и пречистена форма на кокосово масло.

И макар да можете да добавите всякакво млечно масло и всякакво кокосово олио към всякакво кафе, за да си направите собствено кафе Bulletproof, компанията на Аспри Bulletproof 360 ще ви продаде оригиналната, официална версия на тази напитка. Отделните й съставки се продават навсякъде по света.

Той твърди, че напитката може да подобри физическото и психическото здраве на човек, а тя определено има своите почитатели.

Откакто Аспри започва да продава кафето и отделните му части през 2012 г., от напитката са консумирани над 160 млн. чаши, по негови изчисления. Сред знаменитостите, почитатели на кафето Bulleproof, са водещият на вечерно токшоу Джими Фалън и актрисата Шейлийн Удли.

Успехите помагат на базираната в Сиатъл Bulletproof 360 да привлече над 68 млн. долара инвестиции и да се превърне в лайфстайл бранд, който предлага всичко - от протеинови барчета, до тениски и диетични книги.

Въпреки всички свои почитатели, Аспри също така е критикуван от много хора през годините, най-вече от професионалисти от здравната сфера. Те изтъкват факта, че той няма медицинско образование или подготовка в сферата на храненето. Според тях добавянето на масло към кафето не е здравословно.

Аспри получава вдъхновение за кафето Bulletproof през 2004 г., когато е в Тибет.

Той е роден в щата Ню Мексико през 1973 г. и изгражда успешна кариера като ръководител в IT индустрията в Силициевата долина. През годините обаче напълнява, а здравословното му състояние се влошава. Теглото му достига 136 кг.

В опит да подобри благосъстоянието си, той пътува до Тибет, за да се научи как да медитира. По време на планински преход му предлагат чаша чай с масло от мляко от як.

"След като го изпих, забелязах, че мозъкът ми не се бе чувствал толкова добре от много време, въпреки че при онази надморска височина не се предполагаше, че трябва да е така," казва той.

След като се завръща в Калифорния, Аспри започва да експериментира със собствена версия на напитката.

Тъй като яковете не са най-разпространените животни в САЩ, той заключава, че маслото от мляко от хранени с трева крави действа най-добре. И че кафето е по-ефективно от чая. За да дооформи своята напитка, той добавя нещо, което нарича "октаново масло за мозъка". Това е пречистена форма на кокосово масло, която носи името средноверижно триглицеридно масло.

Аспри твърди, че неговото изобретение, което той консумира всяка сутрин на закуска, му е помогнало да "промени живота си и да отслабне с 45 кг."

Той споделя откритието си, като пише за него в блог през 2009 г. Три години по-късно той започва да продава онлайн трите съставки на своето кафе Bulletproof.

Първото външно финансиране идва от компанията за рисков капитал Trinity Ventures, която е един от първите инвеститори и в Starbucks. Аспри имал предимството да се познава с някои от важните хора в Trinity.

"Влязох в срещата и казах ... Ние сме приятели с вас и вие трябва да ми дадете лично 50 000 долара, за да набера малко средства за стокови запаси от кафе," казва той. Вместо това те му дават 9 млн. долара.

Продажбите на продуктите на Bulletproof нарастват постоянно, но компанията получава сериозен импулс през 2016 г., когато веригата супермаркети Whole Foods Market започва да ги продава.

Въпросителните около твърденията на Bulletproof относно здравните ползи от кафето на компанията остават, но според Джони Форсайт, който отговаря за храните и напитките в Mintel, марката е много влиятелна.

"Научната обосновка на ползите от кафето с масло остава смътна," казва Форсайт. "Марката обаче има влияние върху потребителите, като обещава да им предостави едно по-чисто изживяване при употребата на кафе и зареждане с 'по-здравословни', по-силни и по-устойчиви енергийни нива."

Ейслинг Пиго, специалист по хранителни диети и говорител Британската диетична асоциация, обаче е критично настроена.

"Кафето Bulletproof не е нещо, което някога бих препоръчала, защото в него има допълнителни калории и мазнини и то по никакъв начин не предоставя някаква друга хранителна стойност," казва тя.

"Няма полза от добавянето на масло към кафето ви. Ако закусвате с кафе Bulletproof, пропускате това, което можете да си набавите от храната – в него липсват протеини, витамини и минерали."

Аспри твърди, че не се притеснява от подобни критики и цитира други специалисти в здравната сфера, които казват, че неговите диети с високо съдържание на мазнини и ниско съдържание на захар са добри за здравето.

"Имах артрит на коляното, диагностициран бях със синдром на хроничната умора, имах познавателна дисфункция, бях в рисковата група за инсулт или сърдечен удар, бях в преддиабетно състояние и се чувствах зле постоянно," казва той. "Освободих се от всичките тези неща."

Той добавя, че за разлика от повечето модерни диети, неговата напитка е базирана на древен тибетски обичай. "Нямам проблем с това да съм част от временна прищявка, която е на 4 000 години," казва той.