За художниците-любители използването на професионален софтуер за графичен дизайн може да се окаже доста объркващо приключение.

Австралийският предприемач Мелани Пъркинс вижда бизнес възможност в това, докато обучава студенти да боравят с програми, като InDesign и Photoshop, в University of Western Australia.

“Забелязах, че на моите студенти им отнема доста време да се почувстват дори малко уверени в създаването на прост дизайн”, казва 30-годишната Пъркинс, цитирана от CNN.

„Очевидно е, че бъдещето на дизайна ще бъде далеч по-просто”, казва тя.

Когато тези мисли навестили Мелани, самата тя била още студентка, като давала уроци, за да си набави допълнителни доходи. Тогава осъзнала, че в тази сфера има доста хляб.

Идеите й я въвлекли в приключение, което завършило с финансова подкрепа за нейната компания от страна на големи играчи от Силициевата долина. Понастоящем компанията на Мелан Пъркинс се оценява на над 1 млрд. долара.

През 2007 г. Пъркинс и нейният състудент Клиф Обрехт основали фирмата Fusion Books, която предлага онлайн инструмент, който помага на училищата да създават годишници.

В наши дни команията е най-голямата в този нишов бизнес на Австралия, като оперира и на пазарите на Нова Зеландия и Франция. Но Fusion Books е само началото на техния успех.

„Знаехме, че технологията, която бяхме изградили, може да се приложи много по-широко”, казва тя.

През 2012 г. тя основава нова компания на име Canva с целта „всеки да може да прави дизайн, който да публикува навсякъде”.

Днес онлайн платформата на Canva е достъпна от 190 страни по света, като има над 10 млн. потребители и оценка, надхвърляща 1 млрд. долара. На платформата се създават средно по 13 дизайна всяка секунда, по данни на компанията.

Един от първите инвеститори в Canva е съоснователят на Google Maps Ларс Расмусен. Той запалил и бившия дизайнер на Google Камерън Адамс.

Пъркинс се запознала с Расмусен чрез рисковия инвеститор Бил Тай, който също инвестирал в Canva, когато се запознал с Пъркинс по време на конференция в Австралия през 2010 г.

През март 2013 г. Canva набира 3 млн. долара от различни австралийски и американски инвеститори. Услугата е пусната през месец август на същата година.

През миналия месец фирмата набра нови 40 млн. долара финансиране, вдигайки оценката си на над 1 млрд. долара.

Canva управлява и други услуги, като онлайн пазар, където професионални дизайнери могат да допринасят, работейки по дадени проекти срещу възнаграждение.

Компанията има офиси в Австралия и Филипините.

Мисията на Canva си остава същата, както в началото. Главната цел, казва Пъркинс, е да се осигури канал, чрез който хората лесно да обменят идеи чрез дизайн.

"Има над 3.2 млрд. души в интернет и смятаме, че почти всички имат нужда от чудесен дизайн. Искаме да дадем на всички суперсили в дизайна, без да се изискват усилия”, добавя тя.