Японският автомобилен гигант Toyota съобщи, че ще инвестира 10 млрд. долара в САЩ в идните пет години. Така тя стана поредният автомобилен концерн, който обявява големи инвестиции, пише ВВС.

Генералният директор на компанията за Северна Америка Джим Ленц съобщи решението на автомобилното изложение в Детройт. Той заяви, че това няма нищо общо с враждебността на новоизбрания американски президент Доналд Тръмп към вносните коли, а е част от съществуваща стратегия.

Тръмп заплаши да наложи мито на компаниите, които произвеждат коли в Мексико за американския пазар. Ленц заяви, че парите ще отидат за нови централи в Тексас и ремонт на съществуващи автомобилни заводи в САЩ.

Преди това BMV съобщи пред ВВС, че е „абсолютно“ ангажирана с новия завод в Мексико, въпреки противопоставянето на Тръмп към подобни политики.

Критики

BMV влага 1 млрд. долара в завод в Мексико, докато други концерни инвестират в САЩ или връщат производството си в страната. В неделя Fiat Chrysler Automobiles обяви планове за изграждане на завод за един милиард долара, в който да произвежда моделите си Jeep в САЩ.

Освен това FCA ще премести производството си на пикапи Ram от Мексико в САЩ. Миналата седмица Тръмп критикува General Motors заради производството на коли в Мексико за американския пазар. „General Motors изпраща произведения в Мексико модел Chevy Cruze на американски автокъщи, без да плаща мита. Произвеждайте в САЩ или плащайте голямо мито“, написа Тръмп в Twitter.

Той заплаши и Toyota с мито, ако не се откаже от плановете си да построи завод в Мексико. В понеделник Ленц каза, че Toyota планирала завода в Мексико от поне две години преди обявяването на проекта през 2015 г. и това е дългосрочно решение.

BMV съобщи, че инвестира един милиард долара в завода си в Южна Каролина и допълни, че е най-големият износител на коли от САЩ от гледна точка на стойността.

Създаване на работни места

Миналата седмица Ford се отказа от план да построи завод в Мексико за 1.6 млрд. долара и вместо това да разшири дейността си в Мичиган. Ръководителят на концерна Марк Фийлдс каза, че решението се дължи отчасти на намаляващите продажби на малки коли и отчасти е „вот на доверие“ за политиките на Тръмп.

В резултат на инвестицията ще бъдат създадени 2000 работни места. Съобщението е втора фаза от план, очертан за първи път през януари, за разширяване на присъствието на концерна на пазара на пикапи и джипове.

Снимки: Pixabay.com