Molson Coors Brewing, който е третият по големина производител на бира в САЩ, изнесе данни за печалбата си за четвъртото тримесечие, която превиши прогнозите на анализаторите, съобщава Bloomberg.

Нетната печалба се е повишила със 74%, до нива от 173.2 млн. долара, или 95 цента на акция, стана ясно от изнесените данни от компанията.

Продажбите са се увеличили с 4.5%, подпомогнати най-вече от продажбата на марките Blue Moon, Coors Light и Keystone Light на американския пазар.

Акциите на базираната в Денвър компания поскъпнаха с 4.30 долара до нива от 49.66 долара за акция при търговията им на извънборсовия пазар след оповестяването на данните. От началото на годината те са отбелязали спад от 12% до изнасянето на резултатите.

Високите цени и повишените продажби на по-доходоносни марки бира са оказали голямо влияние за нарастването на печалбите, става ясно още от изнесения от компанията доклад.

Продажбите при търговците на дребно в Европа са отчели спад от 6% заради ниските цени и забраната за пушене на обществени места във Великобритания, което държи доста хора вън от пъбовете, където традиционно се реализират най-високите продажби на бира.

Продажбите на американския пазар за трите месеца до края на декември са нараснали с над 4.5%, до 1.6 млрд. долара, надминаващи прогнозите от 1.56 млрд. долара на анализаторите.

Компанията Coors Brewing се присъедини към базираната в Канада Molson през 2005 година.