Износът на кубински пури е нараснал с 2% през 2010 г., но като цяло е регистрирал сериозен спад - заради въведените закони в редица страни по света, ограничаващи тютюнопушенето, а също и заради рецесията.

Рестрикциите срещу пушачите в ЕС се компенсират частично от Китай и Близкия Изток, яваващи се огромен пазар. Така например, Китай вече е задминал Германия, превръщайки се в трети най-голям консуматор на кубински пури след Испания и Франция.

Кубинският дистрибутор на пури Habanos S.A. за миналата година е реализирал продукция за 368 млн. щатски долара. Пурите се явяват основно перо за попълване с твърда валута на кубинския бюджет. "Опитваме се да предлагаме нови типове пури, по-малки, които се пушат по-бързо.

По този начин успяваме да се преборим до известна степен със законите против тютюнопушенето, налагани във все повече и повече страни", каза директорът по маркетинга в Habanos S.A. Ана Лопес на Фестивала на пурата в Хавана, открит вчера, 21 февруари.

През 2010 г. компанията пък пусна мини-пури за жени, наречени "Жулиета".

Разнообразяването на продукцията се налага от спад в продажбите в продължение на 2 г., който компанията едва сега започва да преодолява. Вицепрезидентът на Habanos S.A. Хавиер Терес отбелязва, че заради рестрикциите срещу пушачите само в Испания фирмата има 30% спад в продажбите.

"Причина за това е и студената зима. В една страна, където почти навсякъде е забранено да се пуши, пушачите излизат да пушат на улицата. А как да сторят това, когато навън вали сняг и минусовите температури развалят удоволствието от пушенето?" пита риторично Торес.

"А и Испания бе доста силно ударена от рецесията. Това няма как да не повлияе на продажбите на всичко, включително и на пури".

По думите на Торес 2011 г. ще бъде доста проблемна за реализация на продукцията на Habanos S.A., която е джойнтвенчърно предприятие между Куба и британския тютюнев гигант Imperial Tobacco Group.

Източник: БГНЕС