Twitter обяви нетна печалба за последното тримесечие за първи път в корпоративната си история, след като изкара много трудна година, в която предприе серия от промени, за да оптимизира приходите си от реклама.

В резултат на позитивните новини, акциите на компанията повишиха стойността си с 25% по време на предварителната търговия преди днешната борсова сесия, предава Financial Times.

Базираната в Сан Франциско компания предприе мерки за увеличаване на приходите, включително чрез съкращаване на разходите, на фона на увеличаващата се конкуренция от страна на други интернет платформи.

Twitter съобщи, че е постигнал целите си за първи път, след като обяви нетна печалба в размер на 91 млн. долара за четвъртото тримесечие на миналата година.

За сравнение, през същия период на предходната 2016 г. компанията бе на загуба в размер на 167 млн. долара.

„Четвъртото тримесечие донесе силен завършек на годината”, коментира изпълнителният директор на социалната мрежа Джак Дорси.

„Завърнахме се към ръст на приходите и постигнахме целите си относно рентабилността ... Горд съм от прогреса, който направихме през 2017 г. и съм уверен за пътя ни напред”, добави той.

Приходите на Twitter за четвъртото тримесечие надминаха прогнозата на Wall Street, достигайки до 731.6 млн. долара.

Една от причините за добрия резултат е привличането на повече рекламодатели посредством видео функциите и опитите за програмно рекламиране.

Засега обаче Twitter не може да догони приходите от реклама на своите най-големи конкуренти Facebook и Google.

През миналата година компанията представи широк спектър нови продукти, като стриймване на видео на живо относно спортни или новинарски събития, като освен това увеличи двойно допустимия брой знаци за публикуване в мрежата.

Активните потребители на платформата запазват равнището си от предходното тримесечие, оставайки на ниво от 330 млн. души месечно.