Социалната мрежа Twitter най-вероятно ще стане публична в началото на следващата година. Според анализаторите стойността на компанията е над 10 милиарда долара.

Инвеститорите и инвестиционните банки се опасяват, че акциите ѝ могат да бъдат засегнати от случилото се с дългоочакваното първично публично предлагане на Facebook, където акциите бяха пласирани при високи цени и се сринаха сред първичното публично предлагане.

Разбира се, много от пазарните участници припомнят, че очакванията при различните компании са различни. Така например в случая на Zynga проблемът бе, че се разчиташе твърде много на Facebook.

Сривът при Groupon бе продиктуван от навлизането на нови играчи на пазара, поради ниските входни бариери, като Amazon.com Inc.

Единствено Facebook съумя да задоволи високите изисквания на инвеститорите и Уолстрийт и акциите му се върнаха почти до нивата от първичното публично предлагане, макар и дълго да се търгуваха значително под тази цена.

Основният недостатък на Twitter е очевиден още след създаването на компанията – трудността да се постави реклама в съобщения, които могат да са дълги едва 140 символа.

В същото време социалната мрежа често работи срещу имиджа на брандове и продажбата на продукти.

Един от основните проблеми е, че потребителите приемат платформата като своя собственост, макар и формално да не е така. Това е общо за социалните мрежи, където потребителите отделят голяма част от времето си, за да създадат контакти и самоличност.