Катаклизмите на социалните мрежи изглежда са на дневен ред.

Само ден, след като акциите на Facebook поевтиняха рязко поради лоши финансови отчети, отнеймаки 124 млрд. долара от капитализацията на компанията, книжата на Twitter също се сринаха с близо 20%, в резултат на намаляващия брой потребители на платформата, предава TechCrunch.

Twitter отчете спад в потребители си на месечна база в размер на 1 млн. души през второто тримесечие на тази година.

Така платформата има общо 335 млн. потребители, като 68 млн. са от територията на САЩ. Докато активността по света остава на същото ниво, то спадът идва от щатската аудитория, която през миналото тримесечие възлизаше на 69 млн. души.

По информация на Bloomberg, цената на акциите на Twitter спадна със 17% по време на сутрешната търговия след обявяването на новината. Към момента на подготвяне на материала, дневният спад в книжата на компанията възлиза на 12.39%, до 42.94 за брой.

Инвеститорите изглеждат притеснени от това, че Twitter не успява да увеличи потребителите си в САЩ. Преди година компанията отчете 68 млн. абоната на щатския пазар, като за 12 месеца няма реализиран ръст. За сравнение, международната аудитория на платформата нарасва с 3.5% на годишна база.

Така или иначе, от самите Twitter бяха прогнозирали, че активните потребители могат да намаляват минимално.

Компанията се е мобилизирала да намали броя на фалшивите акаунти в платформата си, които, по нейна информация, са скочили двойно през последната година. Прогнозите обаче не сочеха, че това ще засегне разултатите за отчетеното тримесечие.

Все пак броят на потребителите на дневна база отчита ръст в размер на 11% през тримесечието спрямо увеличение от 10% през предходния период. Twitter не разкрива конкретния брой на потребителите на дневна база.

Шефът на Twitter изгуби 200 000 последователи от чистка на ботовеДжак Дорси не е единствената знаменитост, която се раздели със сериозен брой последователи в микроблога

Спадът в цената на акциите навярно ще предизвика напрежение сред директорите на Twitter, тъй като на фона на спад в броя потребители, компанията отчете рекодна тримесечна печалба. Нетната печалба възлиза на 100 млн. долара, при приходи в размер на 711 млн. долара, което е ръст от 24% на годишна база.

Печалбата, преди амортизация, лихви, данъци и прочее, възлиза на 265 млн. долара, като компанията предвижда тя да намалее до 215-235 млн. долара през следващия тримесечен период.

Печалбата надминава прогнозите на анализаторите, които очакваха отчет в размер на около 70 млн. долара. Но след краха на Facebook инвеститорите очакват да видят нарасващ потенциал, или с други думи – ръст в потребителите. За съжаление на Twitter обаче, това е тяхната ахилесова пета.