Пътниците в метрото в Амстердам ще си останат гладни.

Водено от желанието си да се бори с наднорменото тегло сред младежите, кметството в холандската столица реши да забрани в цялата мрежа на градския транспорт всякакви насочени към младежите реклами, които възхваляват достойнствата на вредната храна, пише френският вестник Les Echos.

Рекламите на бисквити, бонбони или сладолед ще бъдат забранени в идните 15 години, съгласно новия пакет от глоби, одобрен от градските власти.

„Днес се смята за нормално децата да не бъдат излагани на реклами на цигари, които гъмжаха в миналото. Същото трябва да се отнася и за нездравословните храни“, смята Ерик ван дер Бърг, общински съветник от Амстердам, отговарящ за политиката за спорта и здравето.

Новата инициатива е част от партньорството на кметството с асоциация за борба с вредните маркетингови кампании, насочени към младежите.

Тази политика на „нулева толерантност“ към джънк фууд е в сила за всички организирани или спонсорирани дейности от кметството.

Редица холандски училища забраниха преди началото на учебната година консумацията на безалкохолни напитки и сладкиши на тяхна територия.

С изключение на сандвичите и плодовете, които остават разрешени, всички останали храни в раниците на учениците ще бъдат конфискувани.

13.6% от холандските деца на възраст между 4 и 17 години страдат от наднормено тегло, а 2.7% - от затлъстяване.