В Банкок вече можете да си купите улична храна с QR код
Известните продавачи на улична храна в Банкок се присъединиха към дигиталната революция, като възприеха плащането с QR баркодове, които могат да бъдат прочетени с използването на смартфони, предава Reuters.
Тайланд е известен с традиционните си улични щандове, на които се предлага всичко – от пържена юфка до дрехи - и за много тайландци купуването на храна от уличен щанд е част от ежедневието им.
Сега някои продавачи в столицата Банкок предлагат дигитални трансакции, след като Тайландската централна банка даде зелена светлина миналата седмица пет банки, включително Банкокската банка и Сиамската търговска банка, да въведат електронни системи за плащане с използването на QR кодове.
„Глобалната тенденция е към „безкешово общество“, тъй като е по-удобно и се издава касова бележка. Системата на QR кодовете би била практична в Тайланд, тъй като са необходими по-малко инвестиции от страна на продавачите“, казва пред Reuters Сомсак Кхаосуван, заместник постоянен секретар в министерството на дигиталната икономика и общество.
На Самаянския пазар в Банкок, където се продава всичко – от зеленчуци до ръчни чанти, продавачите смятат, че QR кодовете набират популярност, въпреки че някои купувачи все още предпочитат да използват пари в брой, особено хората, които не се справят добре с технологиите.
„Не ми се налага да се притеснявам за ресто. Но някои клиенти, особено по-възрастните хора, изпитват трудности да боравят с приложението“, казва 40-годишната Кити Коонфизитуонг, която продава сушени плодове.
20- и 30-годишните клиенти казват, че са склонни да използват системата. „Често пазарувам онлайн, така че нямам проблем с дигиталните трансакции“, споделя 20-годишният студент Тханачанок Теесакул.
Измамите с използването на фалшиви QR кодове се увеличават в Китай, където дигиталните плащания процъфтяват. Сомсак казва, че Тайланд трябва да гарантира, че QR системите за разплащане са сигурни.
„Трябва да накараме хората да се чувстват удобно, използвайки системата“, отбелязва той.