В Пекин се движат 5 милиона автомобила, а 8-лентовите околовръстни шосета не успяват да поемат трафика. Това накара пекинските власти да въведат нови правила за купуването на коли и получаването на регистрационни номера. Резултатът: едномилионна опашка за нова кола и по-точно - за номер за новата кола.

Новите правила влязоха в сила през януари 2011 г., пише в. "Дейли телеграф", цитиран от БТА.

Според тях купувачите на коли трябва да участват в лотария за регистрационен номер. Уловката е, че месечно от лотарията могат да бъдат спечелени само 20 000 регистрационни номера.

Губещите участници автоматично са прехвърляни в лотарията за следващия месец. Заради тези строги мерки броят на участниците в лотарията вече е 1.05 милиона души, чиито шанс да спечелят регистрационен номер е 1.9 процента.

Някои от купувачите вече са изгубили надежда, след като двайсет поредни месеца не са спечелили регистрационен номер за колата си. Повечето тях твърдят, че са похарчили спестяванията си за нова кола, която сега не могат да карат без регистрационен номер.

Твърди се, че богатите китайци купуват регистрационни номера на черно срещу 150 000 юана (15 000 евро).

Някои пък купуват регистрационни номера за провинция Хъбей, разположена около Пекин, което им позволява да шофират в столицата от 8 вечерта до 7 сутринта на следващия ден през седмицата и непрекъснато през почивните дни.

В Пекин се увеличават и компаниите, предлагащи регистрационни номера под наем за сума до 3000 юана месечно.

Въпреки новата схема обаче според 76 процента от столичаните трафикът в Пекин не се е облекчил, допълва изданието.

Ето и няколко кадри как изглежда трафикът в Пекин: