Коледа отмина, а в магазините в САЩ отново се извиха дълги опашки – този път не за покупки, а за връщане или замяна на получени подаръци.

По прогноза на Федерацията на търговията на дребно в САЩ тази година около 40% от американците ще вирнат поне един коледен подарък.

Замяната или връщането на покупки в американските магазини става лесно и не са нужни обяснения.

Достатъчно е клиентът да каже, че покупката не му е харесала, посочва БТА.

Единственото условие е да се представи бележка, доказваща, че стоката е купена от същия магазин.

При наличие на касова бележка парите се връщат в брой или по банкова карта. Ако бележката не е запазена, магазините обикновено дават „стоков кредит“ – правото да се вземе друга стока на същата стойност или с доплащане.

В много магазини в САЩ купувачът освен касова бележка може да поиска и „подаръчна бележка“.

На нея не се посочва цената на стоката, но тя помага при необходимост подаръкът да се замени или върне в магазина.

„Баба подари на мен и мъжа ми красиви суичъри за Коледа, но не са с подходящите размери. Налага се за ги заменим. Дано не са ги изкупили“, споделя жена, която се реди на опашка пред магазин в центъра на Манхатън.

Статистиката сочи, че американците три пъти по-често връщат стоки, купени чрез интернет, отколкото стоки, купени в магазини.

В САЩ най-трудно се връща електроника и битова техника.

Моделите бързо остаряват и магазините обикновено приемат обратно стоката не повече от 30 дни след покупката ѝ.

Въпреки че Коледа отмина, в почти всички магазини в САЩ продължават коледните разпродажби, като на места намаленията са до 70%.

Стратегията на магазините е, че хората, дошли да върнат или заменят стоки, които не са им харесали, ще бъдат привлечени от големите намаления и едва ли ще си тръгнат с празни ръце.