Платформата за дистрибуция на видео игри Steam обяви гръмки планове за промяна в политиката си.

Steam "ще разреши всичко” да бъде продавано чрез платформата, стига игрите да не са „незаконни или откровено тролски”, става ясно от публикация в блога на компанията, предава CNBC.

Това обявление идва след последния скандал с игра, разпространявана чрез каналите на Steam, посветена на стрелба в училище, гротескно наподобяваща масовите убийства в САЩ.

„В крайна сметка се върнахме към принципите, залегнали в умовете ни, когато стартирахме Steam и по-конкретно когато работехме върху Steam Direct, за да отворим магазина за други разработчици: Valve (компанията собственик на Steam, бел.ред.) не трябва да е единствената, която да определя (какво да има в магазина)”, гласи публикацията в блога на компанията, цитирана от The Verge.

„Ако вие сте играч, не бива ние да избираме вместо вас какво съдържание можете или не можете да закупите. Ако сте разработчик, не бива ние да решаваме какво съдържание е разрешено да създавате. Тези решения трябва да са ваши. Нашата роля трябва да бъде в осигуряването на система и инструменти, които да подкрепят вашите усилия във вземането на тези решения и да направят така, че да ги взимате по начин, които ви кара да се чувствате комфортно”, пише в блога на компанията.

Steam посочват, че понастоящем назначават куратори, които проверяват съдържанието на игрите, които потенциално ще попаднат в мрежата за дистрибуция, но в бъдеще, тази дейност няма да се извършва по стария начин. Вместо това, всички игри ще имат разрешение да бъдат листвани на платформата „с изключение на неща, които според нас са нелегални или откровено тролски”, обясняват от Valve.

Компанията не дава дефиниция какво има предвид под „тролски”, но в предходни изказвания Valve дадоха определение „трол” на скандалната игра за стрелба в училище (Active Shooter), премахвайки я от платформата си.

На мястото на хората, заемащи позиция на куратори, компанията планира да създаде нови инструменти, които да делегират повече контрол на потребителите относно какви игри виждат в онлайн магазина.

Ще има и нови инструменти, предназначени за разработчици.

„И сега имаме инструменти, но те са твърде скрити и не достатъчно изчерпателни”, посочват от Valve.

„Ще ви разрешим да преодолявате нашите алгоритми за препоръка (на игри) и да скривате игрите, които са посветени на теми, които не представляват интерес за вас. Така, ако не искате да виждате аниме игри във вашия магазин, ще можете да направите този избор. Ако искате повече опции върху контрола над това какви точно игри виждат вашите деца, когато разглеждат магазина, то ще можете да направите това”, пишат от компанията.

Защо Apple е една от най-големите гейминг компании в света?И то без да разработва собствени игри

„Не само играчите имат нужда от по-добри инструменти – разработчиците, които работят върху противоречиво съдържание, не бива да се подлагат на тормоз, само защото техните игри съществуват и ние ще изградим инструменти и възможности, за да подкрепим и тях”, гласи публикацията.

Компанията успокоява феновете си, че всичко това няма да доведе до някакви значителни промени, докато горепосочените инструменти не бъдат завършени, като засега няма поставени крайни срокове за това.

„Ще работим в обозримото бъдеще върху условията какви продукти разрешаваме, върху това как комуникираме насоките и върху това какви инструменти да осигурим на разработчиците и играчите”, добавят от Valve.

PC геймингът е индустрия за милиарди долари. Секторът генерира 29.4 млрд. долара през 2017 година, по данни на компанията за проучвания Newzoo.