Върхът на сладоледа: Едно пътешествие от Белград до Сантяго

3584
Върхът на сладоледа: Едно пътешествие от Белград до Сантяго

© снимка: moritzeis.com

Мориц Фрид започва сладоледената си авантюра с едно железопътно пътуване.

През 2013 г., пет месеца след като отваря първия си магазин за натурални, бутикови сладоледени изкушения в сръбската столица Белград, той взима шест проби от продуктите си, поставя ги в специален куфар, пълен със сух лед, и потегля на 16-часово пътешествие до Прага.

Целта е да ги занесе на своя приятел Дъглас Томпкинс, който е запален природозащитник, съосновател на компаниите North Face и Esprit Holdings, и не на последно място - сладоледен фанатик. 
 
Усилията си струват, защото Томпкинс силно одобрява специфичните вкусови качества на сладоледите на Мориц, които варират от традиционните ванилия, ягода и тъмен шоколад до еклектичните портокал с джинджифил, лимон с мента и къпина с лавандула.

Двамата решават да започнат съвместен бизнес в Чили (където Томпкинс живее по това време) и да завземат латиноамериканския пазар. Така започва историята на Morritz Eis, разказва Bloomberg. 
 
снимка: moritzeis.com
 
Мориц Фрид отваря първия си сладоледен магазин, след като напуска работата си в New Europe Capital - фонд за частни инвестиции с офиси в Лондон и Букурещ.

"Аз съм любител на качествения сладолед, а на сръбския пазар липсваха продукти, които да запълнят тази ниша", разказва австриецът, който живее в Сърбия от 2007 г. За първи път в западната ни съседка го отвежда една разходка с велосипед, но решава да остане, привлечен от гостоприемството и отношението на хората.
 
Магазините на Moritz Eis са с минималистично оформление, а служителите носят класически бели униформи и картонени шапки. Магията идва от начина, по който се приготвят ледените кулинарни изкушения - с напълно натурални съставки, без консерванти, изкуствени оцветители и глутен.

Бившият сръбски президент Томислав Николич и съпругата му си поръчват от там сладолед за вкъщи, а самият Фрид е организирал кетъринг за партита, сватби и най-различни други събития, включително и на сръбската тенис звезда Новак Джокович.

Ирландският актьор Пиърс Броснан толкова харесва сладоледите му, че докато снима филма "Мисия: Ноември" (The November Man) в Белград, посещава магазина всеки ден.     
 
снимка: moritzeis.com
 
В момента Moritz Eis притежава пет обекта в Сърбия, три в Румъния, два в Унгария и един в Черна гора. Истинският фурор за компанията обаче се случва на 8000 километра от Европа - в Чили.

Фрид отваря първия си магазин отвъд Океана в курортното градче Качагуа, където по-заможните чилийци прекарват уикендите си. Малко по-късно веригата стъпва и в столицата Сантяго, откривайки магазини в тузарския квартал Изидора Гойенечеа и луксозния мол Casa Costanera, а през 2017 г. вече може да се похвали със седем заведения.
 
Moritz Eis е единственият представител на Източна Европа в класацията на 20-те водещи производители на сладолед в света, изготвена от престижния италиански кулинарен портал Dissapore. 
 
снимка: moritzeis.com
 
Една топка сладолед струва 2 260 песос (3.75 долара), а един килограм в кутия за вкъщи се продава за около 25 долара. Цената е над два пъти по-висока от тази на местните конкуренти, като Bravissimo и Emporio la Rosa. Мориц Фрид обаче използва продукти, които събира от цялото земно кълбо.

Най-популярният му шоколадов сладолед използва съставки от Белгия, а ванилията се доставя от Мадагаскар. "Най-добрите съставки понякога струват три-четири пъти повече от вторите или третите по качество", обяснява сладоледеният гуру. 
 
снимка: moritzeis.com
 
Гамата на Moritz Eis включва 16 предложения, но през годините Фрид е създал около 200 различни вкуса. В момента той опитва нови комбинации от местни патагонски плодове и сладолед без захар, като използва като заместител т. нар. тагатоза - подсладител, който се извлича от млякото.      
 
През април компанията ще отвори първия си магазин в хърватския град Сплит, а в малко по-далечно бъдеще веригата се готви да стъпи и на американския пазар в Маями.

Фрид обяснява избора на локации със своята философия и желанието да съчетава бизнеса и лайфстайла. "По тази причина искам да се радвам на хубаво време", казва той.  

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg