Преминаването на кораби през Суецкия канал е на път да стане по-скъпо, като пътните такси ще бъдат повишение с 6% от февруари 2022 г., съобщава британското издание The Guardian.

Властите, управляващи канала, се стремят да се възползват от процъфтяващото в световен план движение на товари в резултат на икономическия подем след първата вълна на коронавирусната пандемия и въведените по това време локдауни.

Преносът на сухи насипни товари, както и превозвачите на втечнен природен газ (LNG) се увеличиха с 5% през 2020 г., въпреки сериозното засягане на международната търговия през миналата година от коронавирусната пандемия, съобщава БНР.

Очаква се корабният трафик по целия свят да нарасне с 6.7% през 2022 г., според прогнози на МВФ и на Световната търговска организация, което означава и добри печалби за транспортните корабни компании.

Така например, през миналия месец каналът регистрира най-високия месечен тонаж в своята история - 112.1 милиона тона. Общо 1847 кораба са преминали през канала през октомври, което е с 14% повече от същия месец година по-рано.

Изграждането на Панамския канал струва 300 човешки живота на километърСтроителите на канала обаче бързо разбират, че създаването на подобно водно съоръжение изглежда много по-лесно на картата, отколкото в действителност

Няма обаче да има повишаване на таксите за преминаване през Суецкия канал на танкери с LNG и на круизните кораби, тъй като круизният бизнес пострада сериозно от коронавирусната пандемия и все още не може да се възстанови от шока.

Трябва да се има предвид, че Суецкият канал е най-бързият маршрут за корабоплаване между Азия и Европа, като през канала преминава около 12% от международната търговия.

Решението за повишаване на таксите, начислявани на преминаващите през канал такси, обаче може да доведе до допълнително усилване на проблемите с глобалните вериги на доставки, което пък да рефлектира върху по-нататъшен растеж на инфлацията.