Високите скорости по германските автомагистрали породиха оживен дебат

272
Оживен обществен дебат се води в момента в Германия по въпроса дали да се премахне "националният спорт" - да се кара колкото е възможно по-бързо по аутобаните или магистралите в страната.

Германската автомобилна индустрия, изградила репутацията си с марките Бе Ем Ве (BMW), Порше (Porsche) и Мерцедес (Mercedes), чиито автомобили без усилие развиват скорости над 200 км/ч., силно се противопоставя на ограниченията на скоростта.

Германия е единствената страна в света без ограничения на скоростта по магистралите, където има само "препоръчителна скорост" от 130 км/час.

Въпреки всичко много германци поставят под въпрос тази свобода, посочвайки, че няма смисъл да се призовават другите страни да предприемат мерки срещу глобалното затопляне, докато в собствената им страна шофьорите могат с лекота да бълват огромни количества въглероден двуокис в атмосферата, тъй като им е позволено да карат с висока скорост.

Това даде повод на Социалдемократическата - една от двете големи партии от управляващата коалиция - да призове за ограничение на скоростта до 130 км/ч. на конгреса си в Хамбург неотдавна.

Канцлерът Ангела Меркел, която води международна кампания за налагане на мерки за ограничаването на глобалното затопляне, реагира незабавно, посочвайки, че се противопоставя на ограниченията върху скоростта. Според нея скоростта не оказва голямо въздействие върху количеството емисии на вредния газ и посочените ограничения биха могли да навредят на автомобилната индустрия, която основно е ориентирана към износ.

Производителят на спортни коли Порше също заяви, че евентуално ограничение на скоростта по магистралите би навредило на автомобилната индустрия. "Колите, произведени в Германия, се търсят толкова добре по света заради тестовете по аутобаните и, тъй като по принцип те се произвеждат, за да се движат бързо".

Големи автомобилни организации в Германия като Клуба на автомобилистите и Европейския автомобилен съюз подкрепиха Меркел, призовавайки за повече проучвания за техническите системи, с които да се подобри движението и да се предотвратят задръстванията.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg