Всеки трети европейски потребители бива заблуждаван при покупка на самолетен билет в интернет. Това обяви днес еврокомисарят за защитата на потребителите Меглена Кунева при представяне на мащабно изследване, цитирана от Франс прес.

Според заключението на изследване, публикувано днес и направено с помощта на 15 страни от Европейския съюз плюс Норвегия, "потребителите са изправени пред сериозни и трайни проблеми" в интернет, където обявените тарифи на самолетните билети често са подвеждащи. "Неприемливо е всеки трети потребител, който иска да си резервира самолетен билет, да бъде мамен, въвеждан в заблуда или да не получава точна информация", посочва Меглена Кунева.

Европейски авиокомпании продължават да създават сериозни и постоянни проблеми за потребителите с предоставяната информация при резервиране на билети. Трябва да продължи контролът върху 137 от общо 386 проверени интернет страници на авиокоомпании за нарушения на европейските закони за защита на потребителите. Това са някои от изводите в представеното днес междинно проучване за предоставяната от европейски авиокомпании информация при купуване на билети.

"Проучването изпраща сигнал, който не можем да пренебрегваме. Надявам се, че
операторите са си дали сметка за решимостта на Европейската комисия да действа в защита на потребителите, когато това е необходимо", заяви Кунева.

Изследването се прави в рамките на обявеното през ноември миналата година първо по рода си в Европейския съюз разследване за заблуждаващи практики на авиокомпании при продажба на самолетни билети чрез интернет. То обхвана продажбата на авиационни билети чрез интернет в 15 страни от Европейския съюз - Австрия, Белгия, България, Кипър, Дания, Естония, Финландия, Франция, Гърция, Италия, Литва, Малта, Португалия, Испания, Швеция, както и в Норвегия.

Снимка: БГНЕС