ВВС създава екип, който ще проверява факти и ще опровергава преднамерено подвеждащи фалшиви истории, представяни за истински, пише Guardian.

На фона на нарастващите опасения сред политиците и медиите за последиците от фалшивите новини в интернет, директорът на отдел „Новини“ Джеймс Хардниг уведомява служителите в четвъртък, че ВВС ще „се включи в битката срещу лъжите, изкривяването на истината и преувеличенията“.

Членовете на екипа ще следят за фалшиви истории и факти, споделяни от много хора в социалните мрежи. „ВВС не може да редактира интернет, но и няма да стоим със скръстени ръце. Ще проверяваме фактите в повечето популярни публикации във Facebook, Instagram и други социални мрежи“, заяви Хардинг.

„Работим особено с Facebook, за да разберем как да сме най-ефективни. Когато видим преднамерено подвеждащи истории, замаскирани като новина, ще публикуваме Reality Check (Проверка на истината) и ще заявим това“, допълва той.

„Искаме Reality Check да бъде повече от обществена услуга, искаме да набере огромна популярност. Ще се стремим да използваме стилове и формати - онлайн, по телевизията и радиото, които гарантират, че фактите са по-впечатляващи и привличащи вниманието от лъжите“, категоричен е Хардинг.

Фалшивите информации около големи събития, като референдума във Великобритания за напускане на ЕС и изборите в САЩ, изобилстваха миналата година. В много от случаите историите бяха напълно изфабрикувани, създадени с единствената цел да генерират приходи от реклама от хората, които са ги прочели.

Facebook беше посочена като платформата, която позволява най-широко разпространение на фалшиви новини. В края на миналата година сайтът разкри планове да позволява на потребителите си да маркират фалшивите истории, които след това ще бъдат преценявани с полощта на независими организации за проверка на фактите.

Екипът на ВВС ще се съсредоточи върху съдържание, което е явно изфабрикувано и цели да подведе аудиторията да мисли, че е създадено от уважавана медия. Борбата с фалшивата информация е част от усилията на ВВС да прави повече „бавни новини“, които правят задълбочен анализ, за да помогнат на публиката да разбира по-добре събитията в този особено бурен период от историята на Великобритания.

Снимка: Wikipedia.org