Петмесечният конфликт между CEO-то на Yahoo! Inc. Джери Янг и Microsoft Corp. приключи вчера, а изходът може да не се окаже добър, както за него, така и за акционерите на компанията, информира Bloomberg.

От Yahoo обявиха вчера, че са прекратили преговорите, след като от Майкросфот са отказали да заплатят 47.5-те млрд. долара, които предлагаха миналия месец. Вместо това Янг обяви партньорство с Google Inc. И докато тази сделка може да добави 800 млн. долара към годишните продажби на компанията, може да се окаже недостатъчна да съживи акциите на компанията, смята анализаторът Колин Гилис от Canaccord Adams.

Microsoft имаха сериозни намерения, а обявената сделката с Google напомня на повредена стока, според него.

Партньорството с Google може да направи Янг по-уязвим в борбата с милиардера инвеститор Карл Икан, който твърди, че Янг е провалил преговорите с Microsoft. Дори и акционерите да решат да заместят борда на директорите на Yahoo с кандидати на Икан, Microsoft вече не показва интерес към закупуването на Yahoo, която притежава втората най-популярна интернет търсачка.

Акциите на базираната в Калифорния Yahoo се обезцениха с 10% до 23.52 долара за брой вчера, след като излезе новината, че преговорите са приключили. Обявената сделка с Google нямаше много голям ефект и книжата на компанията се покачиха с 4.1% до 28.24 долара за брой в късната търговия.

Microsoft не желае да купува цялата интернет компания, дори и при цената от 33 долара на акция, която предложи при по-ранните преговори на 3 май, обявиха от Yahoo. От Microsoft са предложили закупуването само на бизнеса с интернет търсенето, но директорите на Yahoo са отклонили офертата.

Основаната преди повече от 10 години от Янг и Дейвид Фило Yahoo отчете спад в печалбата в осем поредни тримесечия преди офертата от Microsoft, а в момента разчита на най-големия си конкурент, за да стимулира растеж.

Някои анализатори смятат, че Yahoo, и особено Джери Янг и Дейвид Фило, са провалили всичко, защото стойността на акциите на компанията скоро трудно ще се доближи до 33 долара за брой.

Yahoo ще позволи на Google да продава реклама на някои от търсенията на клиентите на компанията срещу част от приходите от тази реклама. Споразумението, което покрива уебсайтове в САЩ и Канада, може да донесе до 450 млн. долара оперативни приходи през първите 12 месеца, обявиха от Yahoo. Споразумението не е ексклузивно, което означава, че и други компании, освен Yahoo и Google, ще могат да продават реклама на страниците на Yahoo.

Договорът е за четири години с две опции за продължаване за по три години, ако Yahoo реши да се възползва. Рекламодателите ще плащат на Yahoo директно за кликвания върху рекламни банери през рекламната платформа на компанията и ще плащат на Google, когато рекламата на съответната компания се появи на страниците на Yahoo. Google ще дели процент от приходите с Yahoo.

Yahoo и Google ще изчакат три месеца и половина, в които Министерството на правосъдието внимателно ще разгледа споразумението преди да го одобри окончателно.