Японският антимонополен регулатор влезе в централата на Amazon в Токио за втори път в последните две години.

Причина за настоящото разследване са сигналите, че американската компания кара продавачите на платформата ѝ да поемат всички загуби или част от тях, причинени от политиката на Amazon да предлага онлайн намаления на потребителите, казва представител на правителството, пожелал да остане анонимен, тъй като няма право да коментира официално разследването, пише CNN.

От компанията отказват коментар по темата, като посочват, че сътрудничат напълно на властите.

Японският орган, носещ името Комисия за справедлива търговия, осъществи проверка на Amazon и през миналата година.

Тогава поводът бе това, че компанията натиска продавачите да предлагат някои стоки на възможно на най-ниска цена.

Японският регулатор приключи разследването, след като Amazon измени договорите си с търговците, премахвайки клаузите, задължаващи продавачите да поставят цени на стоките си, които да бъдат равни или по-ниски спрямо тези в конкурентните платформи за електронна търговия.

Япония е важен пазар за Amazon, тъй като е дом на 75 млн. потребители на онлайн пазаруването.

Страната е третият най-голям пазар за онлайн търговия - след САЩ и Китай.

Япония е вторият най-голям пазар на Amazon извън САЩ, след Германия, с продажби за 10.8 млрд. долара през 2016 г.

Американската компания успя да задмине местния си конкурент в лицето на Rakuten през 2016 г.

Така миналата година Amazon официално бе най-големият онлайн магазин в Япония, откакто навлезе на този пазар през 2000 г.