YouTube влиза в бизнеса на политическата агитация

370
YouTube влиза в бизнеса на политическата агитация

© Pixabay

Около 3 часа през нощта на 3 септември тази година организаторите на политическата кампания на Демократическата партия в САЩ седнаха пред компютрите си в опит да изпреварят своите конкуренти в резервацията на рекламно време за седмиците преди вътрешнопартийните избори в Айова и предварителните президентски номинации в Ню Хемпшир. Причината да станат толкова рано е новият инструмент на YouTube, който позволява на политическите партии да излъчват клипове във видеоплатформата, съобщава The Wall Street Journal.

Партиите побързаха да се възползват от новата възможност, а някои кандидати запазиха слотове до края на февруари 2020 година.

YouTube, която е част от групата на Alphabet Inc. и Google, вече е огромна платформа за дигитална реклама, но сега се опитва да вземе част от пазарния дял на телевизиите и Facebook в политическия спектър. Компанията се опитва да се възползва от рекордните суми, които в момента се харчат за предизборна агитация и от разширяващия се кръг на кандидатите за президентския пост отвъд Океана.

Инструментът Instant Reserve черпи от опита на телевизионните програми, които дават възможност за запазване на рекламно време с месеци напред. Така купувачът може да запази слот в т. нар. "прайм тайм" (най-гледания часови пояс) с добра отстъпка от цената. Преди добавянето на тази възможност, политическите дейци трябваше да договарят продажбата на рекламно време лично с представителите на отдела по продажби, което е един доста продължителен процес.

Очаква се YouTube да реализира рекламни приходи от 11.4 милиарда долара за тази година, според прогнозите на изследователския център eMarketer. Това би било повишение с 20% спрямо 2018 г. По принцип Google не споделя официално каква част от общите приходи на холдинга, които през 2018 година достигнаха 116.3 милиарда долара, идват от видеоплатформата.

От компанията уточняват, че в момента тестват функционалностите на новата опция за резервация на рекламно време както с политическите партии, така и с други рекламодатели от корпоративния сектор. Политическите реклами обаче са обект на по-строги регулации, като за тях се изисква проверка на идентификацията на кандидата, както и изрично уточнение от кого е платена.

Регионалните телевизионни канали винаги са били един от ключовите инструменти за печелене на гласове във важните щати. Според прогнозите на анализаторите, цитирани от WSJ, разходите за политическа телевизионна реклама ще достигнат 4.78 милиарда долара през 2020 година, докато тази в онлайн каналите ще е на стойност около 2.85 милиарда.

YouTube обаче дава възможност за много по-прецизно таргетиране на посланията в сравнение с конвенционалните телевизии. В онлайн платформата купувачът може изрично да посочи, че иска неговият клип да се излъчва ексклузивно във видеата, гледани от хора с леви политически наклоностти от Полк Каунти, Айова в дните преди предварителните номинации на 3 февруари, например.

В същото време политическите стратези се притесняват от това, че техните послания може да се излъчат във видеоклипове, съдържащи сцени на насилие или друго противоречиво съдържание.

От YouTube събирали данни на деца, за да таргетират рекламиПорталът за споделяне на видеоклипове YouTube беше глобен с рекордните 170 млн. долара от щатските регулатори за нарушаване на поверителността на детската аудитория


Последните данни на неправителствената организация Acronym, който следи рекламните бюджети в дигиталната сфера, показват, че настоящият президент Доналд Тръмп и двайсетината потенциални кандидати на Демократическата партия до този момент са похарчили 23.3 милиона долара в Google и около 46.7 милиона долара във Facebook за политическа реклама.

Доскоро те наливаха най-много пари в реклами, които убеждават сипматизантите да се включат в предизборната кампания и да я подкрепят с дарения. С наближаването на президентския вот през 2020 година обаче, парите започват да се насочват предимно към предизборни агитационни клипове, които се считат за по-успешни в привличането на гласоподаватели.

Междувременно Google прави всичко възможно да убеди купувачите на рекламно време, че може да таргетира техните послания по-добре и да им осигури по-качествена аудитория от тази на телевизиите. По време на кампанията за междинните избори през 2018 година компанията нае независими консултанти от средите на демократите и на републиканците, които да анализират таргетирането на специфични демографски групи и сегменти.

От YouTube са представили резулатите от проучването на потенциалните рекламодатели, за да ги убедят, че всеки долар, похарчен за реклама в интернет, може да донесе огромни ползи.

Политическият изборен сезон започва официално през февруари 2020 година, когато ще се проведат изборите за предварителни номинации в Айова, Ню Хемпшир, Невада и Южна Каролина. Досега нито един кандидат за президент не е успявал да спечели номинация без да е победил в поне един от първите четири щата, припомня още WSJ.

От 15 ноември YouTube ще даде възможност за резервиране на рекламно време в Instant Reserve за цялата 2020 година. Купувачите ще могат да запазват слотовете безвъзмездно, като реалното плащане се извършва след като клиповете бъдат излъчени. Платформата обаче предупреждава, че няма да допусне злоупотреби и си запазва правото да отменя резервациите, ако прецени, че някои рекламодатели играят нечестно и запазват твърде много слотове с нереални бюджети.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg